Re: Jak zmusić P60Mhz do obsługi Segate 4,3 Gb

Autor: Tomasz Pałka (tomaszpp_at_fox.ds14.agh.edu.pl)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 15:04:42 MET

Łukasz Szpala napisał(a) w wiadomości:
<73rcc6$7u9$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...

>Jakiś czas temu kolega kupił w Optimusie komputer Pentium 60 z płytą główną
>Premiere/PCI. Właśnie dokupił do niego nowy dysk Segate Medalist 4,3 Gb i
>prosił mnie o zainstalowanie. Niestety komputer go nie rozpoznaje a po
>ręcznym wpisaniu parmatrów dysku w biosie i tak nie umie go obsłużyć, pod
>fdisk'iem widzi tylko 430Mb (dysk jest ok, bo u mnie chodzi) w kmputerze
>zainstalowany jest flash bios: AMI BIOS 1.00.12.AF2

Chyba nie musisz upgrade'ować BIOS-u.

W BIOSIE wejdź do Main, wybierz odpowiedni Hard Disk
i uwaga:

 w IDE Translation Mode wybierz: Extended CHS (zamiast Standard CHS)

Powinno zadziałać.

Też mam Pentium 60 Optimusa, tylko trochę inny nr AMI BIOS (1.00.09.AF2)
Nie wiem, jak się to w ogóle stało, że spróbowałem z tą opcją.
Męczyłem się chyba ze trzy dni. Ale działa. Bez upgrade'u.

Pozdrawiam

Tomek