Re: 166 MMX - da sie podkrecic ?

Autor: akane (aka_at_tenchi.org)
Data: Wed 25 Nov 1998 - 16:02:36 MET

Witam!

Beer <be_er_at_friko4.onet.pl> napisał(a)

[...]

> Mam CPU 166 MMX (GenuineIntel) :(
> Jak moge go podkrecic, nie narazajac sie zbytnio na jakies przykre
> niespodzianki ??
> Plyte mam rownie kiepska, jak procesor : VXPro :(
> Co moge z tym zrobic ?
> (prosze o NIE wysylanie odpowiedzi w stylu: "wyrzucic" :))
> Jakie taktowanie bedzie najsensowniejsze i niezagrazajace ani plycie ani
CPU

Zalezy to od tego czy Twoj 166MMX jest ze starszych serii czy nowszych.
Nowsze nie maja nozki do zmiany mnoznika i nic nie zrobisz.
Ja na plycie Soyo 5TF5 HX puscilem 166MMX na 200 MHz bez problemow
Wiecej moja plyta niestety nie oferuje :( Procesor mam rok i 4 miesiace...
Ty mozesz spokojnie tego sprobowac. Znajomy krecil taki procek na 233 MHz
i tak pracuje do dzisiaj ( przy niezmienionych napieciach core/out )
Najczesciej przyjmuje sie, ze overclock 20% nie powoduje zadnych
negatywnych
skutkow - pozniej moga wystapic rozne problemy ( opisy znasz z newsow :)

Nie wyrzucaj sprzetu - jesli Tobie wystarcza no to po co wywalac pieniadze
???

pozdrowka

akane...

P.S. A czy masz opis plyty i znaczenia zmiennych BIOS ???
       Jesli tak to radze przeczytac :)))