Re: jaki laser?

Autor: Michał Kawecki (novimpex_at_medianet.pl)
Data: Mon 23 Nov 1998 - 02:07:30 MET

Robert Samek napisał(a) w wiadomości: <739qgd$240$1_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
>prosze o pomoc
>chce kupic drukarke laserowa i mysle o HP 6L.
>jednak sa tez na rynku panasoniki i Oki page, ktore sa duzo tansze.
>nie wiem jednak jak wychodzi ich eksploatacja (toner-ilosc stron-cena) i w
>ogole porownanie do HP 6L (jakosc/ceny).
>wazna jest dla mnie takze jakosc wydruku.
>
>Co wy na to? Pomozcie :-)

Panasonic KX-P6500: toner - ok. 80 zł/2000 stron, bęben wytrzymuje ok.
10.000 stron, cena ok. 780 zł. Jakość wydruku tekstu w GDI 600x600 bez
zarzutu. Niezły sterownik (duplex printing, x2 i x4 strony na 1 kartce plus
ramka, znak wodny) - jednak na HP chyba łatwiej drukować na kopertach.
Model KX-P6500 drukuje również w PCL i można wykorzystać ją pod DOS-em i
Linuxem. Na pierwszy wydruk czeka się minutę (rozgrzanie bębna) i w tym
czasie sterownik GDI nie pozwala na pracę peceta. Dlatego używam jej na
sterowniku od HP (zresztą jest to domyślne ustawienie Win98), ale wówczas
musisz rozszerzyć pamięć do 4,5MB (SIMM 4MB 20 zł).
Panasonic ma słaby mechanizm przesuwu papieru - u mnie już dwa razy
naprawiany (po 4000 stron). Albo mam pecha :-(
W każdym razie ciężko znaleźć tańszą w eksploatacji drukarkę z przyzwoitym
serwisem, z tzw. 'niższej' półki.
Panasonic ma teraz promocję tej serii drukarek. Dodają chyba darmowy toner.

Pozdrawiam

------
Michał Kawecki
novimpex_at_medianet.pl