Re: Jak dziala CD ROM

Autor: Tomasz Łukaszewicz (tomasz_at_patrz.adres.w.podpisie)
Data: Sun 22 Nov 1998 - 19:16:33 MET

"Karol Król" <karol_at_ds14.agh.edu.pl> wrote:
>Pisze tutaj po raz pierwszy. Mam taki problem musze cos napisac o
>napedach CD i to glownie od strony hardwarowej. Jesli ktos z was moze mi
>polecic jakas pozycje ksiazkowa lub inne zrodlo informacji na ten temat
>to bede bardzo wdzieczny. Z gory dzieki

   Jesli zalezy Ci na wniknieciu w temat, to powinienes przynajmniej pobieznie
przejrzec ponizsze dokumenty:

* "SCSI-3 Multimedia Commands" (wbrew nazwie jest tam wiele na temat)
  "ftp://ftp.symbios.com/pub/standards/io/x3t10/drafts/mmc2/mmc2r07c.pd

* inne odnosniki o IEC-908 (Red Book) i mechanice:
  http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/kuhn/cdmulti/cdhome.htm
  http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/kuhn/cdmulti/95x7/iec908.htm

* o ISO-9660:
  http://www.y-adagio.com/public/standards/std_lst.htm
  http://www.y-adagio.com/public/standards/iso_cdromr/tocont.htm

* o korekcji bledow:
  http://www.mscience.com/faq16.html

* Yellow Book (ECMA-130):
  http://www.ecma.ch/stand/ECMA-130.HTM

* o zjawisku jitteru:
  "http://www.digido.com/jitteressay.html"

--
Tomasz Łukaszewicz                 o          |  ,,Jeszcze nigdy tak nie było,
Student UW                        o   ___     |  żeby jakoś nie było.''