Re: Umierajacy Seagate...

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 23:59:20 MET

Jakub Chmielewski wrote in message ...
>Czesc!
>
>Mam segate 51270a, na ktorym bledne sektory pojawiaja sie jak grzyby po
>deszczu. Juz chcialem zaczac rzucac nim po scianach dla funu, ale ktos mi
>powiedzial, ze zawsze mozna go sformatowac na niskim poziomie - ze jest
>nadzieja ze odzyje... Czy to prawda?
>Jakim programem go sformatowac? Jakie parametry podac?
>
>Pozdrawiam
>
>Jakub Chmielewski

Jesli dysk zaczal sie kaszanic to skaszani sie na dobre i LLF mu nie pomoze.
LLF robi tyle, ze jesli jakis sektor kazesz mu zamarkowac jako zly (nie
wazne czy jest
naprawde uszkodzony czy tylko tak ci sie podoba) to uszkodzi on naglowek
tego sektora
tak, ze dos przy formacie wysokopoziomowym automatycznie zaznaczy w FAT ten
sektor
jako uszkodzony. Wiekszosc (chociaz nie wszystkie) dyskow IDE przewaznie nie
da sie
formatowac na nisko - udaja tylko, w rzeczywistosci nic nie zapisujac a
czytajac tylko
poszczegolne sektory. Czy to jest dysk IDE czy ST506/412 ? Napisz na
priva, sprobuje pomoc.

Xylodius

IDE