Re: Skladam mocny komputer, zerknijcie/skrytykujcie/podpowiedzcie

Autor: Michał Zielinski (zielinski_at_ckzeto.com.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 00:06:19 MET

> Dzieki. Czyli - nie potrzeba osobnej karty SCSI, jesli ma byc tylko
> skaner? No i fajnie ;)

Niekoniecznie. Czec skanerow stolowych komunikuje sie z komputerem za pomoca
zlacza rownolegloego (lpt). Sa one wolniejze i tansze od scsi , poza tym
moga powodowac problemy z drukarka.Poza tym , port musi byc dwukierunkowy.

Skanery podlaczane za pomoca scsi z reguly maja karte dolaczane w zestawie ,
najczesciej jest to jakis kontroler o malych moliwosciach , np na chipie NCR
53c400. Skanery te sa szybsze , ale i drozsze. Mozna tez kupic skanery scsi
, ale bez kotrolera , bo jak ktos ma dyski i CDROM scsi , to lepiej jest
podlaczyc skaner do istniejacego sterownika , niz dolaczac drugi.

Przykladowe ceny (hurt , bez vat)

Umax Astra 1220 P (port LPT) 425
Umax Astra 1220 S 598

Ostarni pojawiaja sie skanery podlaczane przez USB , cenowo lokuja sie
posrodku , ale jak u nich np z szybkoscia , to nie mam ZIelonego pojecia.

Pozdrowienia

Michal Zielinski zielinski_at_ckzeto.com.pl ( Lodz)

Odpowiadajac usun REMOVE_ME z adresu
Microsoft Windows 95:
               What do I have to fix today?