Re: NAGRYWARKI - IDE vs SCSI

Autor: Tomasz Łukaszewicz (tomasz_at_patrz.adres.w.podpisie)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 13:53:52 MET

"Pawel Markowski" <markooff_at_kr.home.pl> wrote:
>Wiem ze to juz bylo (do znudzenia) dlatego zwracam sie
>do doswiadczonych "spawaczy" . Chodzi mi tylko o rzeczywiste
>plusy i minusy obu interface'ow pod katem uzytkowania (nie $!)
>szczegolnie chodzi mi o ilosc bledow przy DATA oraz AUDIO,
>oraz zgodnosci z pozostalym Hardem.

   Zaleta jest taka, ze na swoim Pentium 150 (32 MB RAM) moge przegrywac plyty
(zarowno audio, jak i z danymi) bezposrednio z CD-ROMu SCSI na nagrywarke SCSI
z predkoscia 4x, nie przerywajac pracy z innymi programami, i efekt jest
wzorcowy. A to m.in. dzieki temu, ze urzadzenia SCSI nie obciazaja specjalnie
procesora, gdy pracuja.
   Jednak to by bylo do obejscia - dla mnie ostatecznym argumentem bylo to,
ze nagrywarka Plextor PlexWriter oraz CD-ROM Plextor UltraPlex wystapuja
tylko w wersjach SCSI, a wlasnie te urzadzenia - ze wzgledu na ich wlasciwosci
- chcialem miec.
   To, czy uzyjesz IDE, czy SCSI, nie wplynie Ci na ilosc bledow w danych,
bowiem interfejs sluzy tylko do przesylu danych i ich nie zmienia. Jedyne,
w czym moze nawalic, to niedostarczenie nagrywarce danych na czas, czego
skutkiem jest tzw. ,,buffer underrun'' i nagrywana plyta nadaje sie do
wyrzucenia. Ilosc bledow w kopiowanych danych zalezy natomiast od jakosci
czytnika CD-ROM (zwlaszcza przy audio: czy dobrze odczyta - bez trzaskow,
przeskokow itp.) oraz od nagrywarki (czy dobrze nagra).

--
Tomasz Łukaszewicz                 o          |  ,,Jeszcze nigdy tak nie było,
Student UW                        o   ___     |  żeby jakoś nie było.''