Re: Jak wyciszyc obudowe ATX ?

Autor: Tomasz Hrycuniak (thserwis_at_polbox.com)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 19:23:36 MET

>Nawiasem mowiac - czy wiatrak w obudowie lub na Celeronie
>nie powinien miec ZMIENNEJ predkosci obrotowej, zaleznej od
>temperatury ?

To by oczywiście był najlepszy sposób. Najpierw jednak sprawdź stan łożysk -
ewentualnie przeczyścić, naoliwić no i dobrze posłuchać :))) jeśli to szum
powietrza a nie "rozwalonego" łożyskowania to można też załatwić to znacznie
prościej - przez obniżenie na stałe obrotów wentylatora. U mnie wlutowałem
szeregowo do zasilania wiatraczka rezystor 39 Ohm/ 2W i po problemie.
Zwolnił niewiele, ale hałas zmniejszył się znacznie. Jednak UPRZEDZAM
!!!!!!! to pogarsza chłodzenie i może być ryzykowne. Po takim eksperymencie
trzeba przez jakiś czas dokładnie kontrolować temperaturę wewnątrz
komputera.

pozdrawiam
Tomasz Hrycuniak
thserwis_at_polbox.com