GDI printers under Linux? Paranoja!

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 02:34:08 MET

>W takim wypadku zeby wydrukować coś z programu
>DOSowego musisz kupić windows - nie sądzisz że
>to zbędny wydatek ? I gdzie ta oszczędność o której pisał Vindex ?

Ludzie! Skończcie z tymi drukarkami GDI bo to żaden argument w
dyskusji.
To tak jakbyście pisali, że klawiatura Microsoft z guzikiem "Windows"
(tylko z przelotu ją widziałem) nie działa pod Linuxem więc jest on do
du**.
Drukarki GDI zostały zaprojektowane DO WINDOWS i tylko pod Windows
będą pracować bez problemów. To są drukarki bez silnego procesora
i olbrzymiej pamięci RAM do tworzenia obrazu strony. Wykorzystują
do tego procesor główny PeCeta, na którym chodzą drivery drukarki.
To nie DRUKARKA ma emulacje wydruków z DOS'a lecz MS Windows
przechwytuje dostęp z okienka DOS i tłumaczy to na normalne zadanie
do drukowania dla Print Managera. Tam zadania są zbierane do kupy
i obsługiwane przez driver drukarki GDI. Sam goły MS-DOS z drukarką
GDI sobie nie poradzi! Bo to nie jest urządzenie dedykowane dla niego
i nie dla innego systemu. GDI Printer to tzw. Windows-only hardware!
Pszemol
p.s. proponuję przenieść się w ogóle z tą dyskusją Linux vs. Windows
na grupę advocacy. Tam jest jej miejsce (ustawiam tam follow up)