przejscie SVGA -> TV

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Mon 16 Nov 1998 - 23:47:36 MET

Kowalski Robert wrote:

[...]

 KR> Jest coś takiego, w zestawie z młotkiem i przecinakiem do wykrojenia
 KR> dodatkowych dziurek w masce kineskopu TV oraz pędzlem i farbą do
 KR> pomalowania dodatkowych pasków luminoforu.
 KR> Podsumowując, telewizor ma mniejszą rozdzielczość niż 800x600 i ewentualny
 KR> braz 800x600 może być wyświetlany z przeplotem.

Nwet w 640x480 _musi_ być z przeplotem.

 KR> W praktyce nie jest to obraz do zaakceptowania.

Bzdura. Problem jest zupełnie inny - Norma CCIR określa maksymalną ilość
_wyświetlanych_ linii na 575 (wszystkich jest 625), jak się uprzesz, to
wyciśniesz 600 linii, ale częśc z nich może już iść na powrotach ramki. Poza tym
- telewizory mają tak ustawione odchylanie, że nie cały obraz byłby wyświetlany
na ekranie.
Podsumowując - _da_ _się_ (czytaj: jest to technicznie możliwe) wymusić
wyświetlanie w rozdzielczości 800x600, ale trzeba przyjąć pewne ograniczenia:
1. Pogodzić się z tym, że obrzeża obrazu są stracone.
2. Pogodzić się z tym, że mogą być widoczne linie powrotów.

Dla upartych, mających telewizory z wejściem RGB i 'klasyczne' generatory
odchylania: można zwiększyć odrobinę częstotliwość odchylania poziomego, tak
żeby wcisnąć te 600 linii na ekran, ale telewizor niekoniecznie musi wyrazić
zgodę na takie pomysły.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl