Re: LG 24x i niebieskie plyty

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 21:30:13 MET

Bednasz wrote in message <72plci$7p3$1_at_helios.man.lublin.pl>...
>Witam
>
>Mam problem z odczytem w LG 24x samodzielnie nagrywanych CD. Do tej pory
>czytal bez problemu a teraz wywala nie widzi samodzielnie nagrywanych
>niebieskich plyt. (m.in.niebieskie TDK). Od znajomka dowiedzialem sie ze
>mozna wykonac tzw. kalibracje napedu. Podobno sa jakies potencjometry
>ktorymi ustawia sie odleglosc soczewki od plyty i jeszcze jakies inne
>parametry. Czy ktos z grupowiczow moze probowal cos takiego ustawiac i
moze
>troche mnie uswiadomic ???
>
>pozdrawiam

> [...]

Nieeee, tym razem nie mam zamiaru znow prowadzic bezsensownej dyskusji na
ten sam temat !!!
(to do szanownych oponentow z poprzedniego watku o podobnym temacie).

Co do Ciebie, drogi grupowiczu to istnieja dwie mozliwosci:

Pierwsza, nazwana przeze mnie Wielka Teoria Regulacji Naocznej ze
Sprzezeniem Ksobnym,
stworzona przez Wojtka Deneke i poparta licznymi pracami naukowymi i
doswiadczeniami przez
Tomasza Jarnota jest nastepujaca:

jesli spisujesz ten CD-ROM na straty i zamierzasz kupic nowy,
to mozesz otworzyc naped i przy glowicy optoelektronicznej sprobowac
nieznacznie
(podkreslam - wrecz minimalnie) przekrecic jedna z dwoch srubek w lewo lub w
prawo
i zobaczyc czy sie polepszy. Po wiecej informacji zwroc sie prosze do ww.
autorow Teorii.

Druga, ktora propaguje ja wspolnie z Piotrem Talajczykiem i Silverem, brzmi:

a) oddaj CDeka do serwisu (ale to sie zupelnie nie oplaca i to zdecydowanie
odradzam - lepiej kupic nowy)

b) uzbroj sie w oscyloskop o pasmie 80MHz, analogowa plyte testowa, oraz
instrukcje
     serwisowa do Twojego napedu, a takze duzo czasu i cierpliwosci.
Potrzebne tez bedzie zdziebko
     wiedzy na temat budowy i zasad dzialania napedu. Wtedy bedziesz mogl
bardzo dokladnie wyregulowac
     naped, majac pewnosc, iz czynisz rzecz wlasciwa, a jezeli nawet ta
profesjonalna regulacja (ktora polecam goraco)
     nie pomoze, to znaczy ze musisz wymienic pickup, czyli glowice
optoelektroniczna. W naszych realiach
     jest to rownowazne z kupnem nowego napedu, jako ze glowica ta bedzie w
sprzedazy detalicznej rownie droga
     jak caly naped.

Wybor nalezy do Ciebie.

Rzeklem, co rzec mialem !!!