Re: Celeron 333A

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Mon 16 Nov 1998 - 11:56:47 MET

Cześć,

> Czy ktos mial doswiadczenia z Celeronem 333A?
> Slyszalem, ze ma jakies problemy z magistralami 100 MHz
> i nie bardzo daje sie podkrecac

Ja posiadam 333A. Problem z magistralą bezpośrednio nie istnieje.
Istnieje poprzez blokadę mnożnika na poziomie 5x. Jak chcesz odpalić
magistralę 100MHz to procek musiałby wytrzymać 500MHz a to mu się nie
udaje (nawet przy podniesieniu napięcia). Oczywiście słyszałem o takich
którym się udało ale w praktyce są to wyjątki na skalę światową. 333A
pracuje stabilnie i na standardowym napięciu na 416MHz. W związku z tym,
że PCI i AGP chodzą przy tym szybciej niż na magistrali 100MHz to
prędkość systemu jest porównywalna z np. 450MHz = 4.5x100MHz (oczywiście
jeśli wszystkie elementy systemu wytrzymają 83MHz na magistrali).

Pozdrawiam.
Kris.