Re: ! TP S.A - wieszanie psów....

Autor: Kowalski Robert (robek_at_packplast.com.pl)
Data: Mon 16 Nov 1998 - 08:28:59 MET

Dariusz K. Ladziak napisał(a) w wiadomości:
<364f1903.5281313_at_news.tpsa.pl>...

>Czy chocby w zarysie wiesz o czym piszesz???
>Ustawa o telekomunikacji daje TPSA monopol (do czasu zreszta) tylko w
>polaczeniach miedzynarodowych telefonicznych.. Telefonu od transmisji

Czy choćby w zarysie wiesz o czym piszesz???
TPSA ma ustawowo zagwarantowany monopol na połączenia międzynarodowe i
_międzymiastowe_ do 2002 roku (mogło być dłużej żeby nie to że z taką ustawą
to do UE by nas nie wpuścili).

>danych nie odrozniasz? Oplata za zezwolenie telekomunikacyjne na
>radiolacze satelitarne wynosi, o ile dobrze pamietam, cos ok. 3000zl
>rocznie - plus oczywiscie oplata dla wlasciciela satelity za
>skorzystanie z lacza i dla kogos kto na drugim koncu ruch od ciebie
>przyjmie.
>Ale zadne prawo nie zabrania - i sporo providerow ma takowe
>lacza w swiat poza TPSA i poza (przeciez to nie TPSA) NASK-iem...

Wymień trzy.
Odrazu odrzuć IKP (czyli ATM), na początku chcieli mieć swoje satelitarne
łącze z USA ale im nie wyszło (brak koncesji min. łączności).
IKP jest podłączone przez TPSA. Do tego TPSA tak skonfigurowała routing że z
NASKu do ATM łączę się przez USA. Specjalnie mnie to nie boli od czasu kiedy
NASK położył nowy kabel do USA.

>I szkielet stawiac sobie moze kto chce - tyle ze jak nie laczami TPSA
>(POLPAK) to czym? Troche tras obsluzyc mozna przez lacza kolejowe,
>troche przez energetyke (tez maja spore luzy - wzdluz kazdej linii WN
>leci na ogol swiatlowod...).

A kto połączy ten światłowód z gniazdkiem sieciowym na twojej ścianie??
Będę strzelał ... TPSA. Kiedy??? ...... jak zaistnieją techniczne warunki.
;))))))

> [...]
>ze nie wolno, wolno jak najbardziej. Nie opstawi bo sie nie oplaci
>piec metrow od trasy linii telekomunikacyjnej TPSA stawiac wlasnych
>slupow czy majac na okreslonym kierunku ruch rzedu setek kbps stawiac
>radiolinie na kilkadziesiat Mbps na wlasnych masztach - taniej
>dzierzawic pasmo od kogos kto lacza juz ma z czla infrastruktura (a ma
>je, poki co, TPSA). I poki operatorzy telekomunikacyjni niezalezni od
>TPSA nie dorobia sie takiej ilosci klientow zeby wlasne lacza oplacilo
>im sie stawiac - nie ma specjalnie ktoredy tego twojego upragnionego

Jeśli byłoby to możliwe to NETIA nie płakałaby do Urzędu Antymonopolowego że
TPSA stosuje ceny dumpingowe na połączenia lokalne!! I wnioskowała o
podniesienie opłat za nie!!!
Połączyliby swoje centrale w miastach liniami cyfrowymi do porzesyłania
danych, upchali w te dane rozmowy telefoniczne i miłaby w dupie monopol TPSA
na połączenia międzymiastowe.
A tak neistety NETIA mając dwie szafy koncentratorowe z Warki i Piaseczna
stojące obok siebie w odległości 0.5m nie mogą połączyć ich kabelkiem tylko
muszą położyć kabel do TPSA, wydzierżawić ten kabel od TPSA!!!!. Płacić za
ruch na tym kablu TPSA.

Zreszta - poki co mamy w Polsce dwa szkielety -
>TPNET i NASK oraz pare "szkielecikow" typu IKP - maja routing kablem
>do TPNET, maja wlasny routing przez satelite w swiat - ale zarowno
>TPNET jak i NASK w wiekszosci ida przez POLPAK jako siec
>transportowa...

Wytłumacz więc to:
Tracert www.ikp.com.pl
  5 60 ms 60 ms 60 ms Warszawa-gw-atm4-0-1.nask.pl [195.187.0.9]
  6 80 ms 80 ms 80 ms 195.198.43.45
  7 * 100 ms 331 ms 195.67.232.136
  8 170 ms 171 ms 170 ms ny-i1-pos4-0-0-int-newyork.telia.net
[194.17.0.2
50]
  9 171 ms 170 ms 190 ms 209.95.130.181
 10 180 ms 170 ms 180 ms 209.95.130.70
 11 221 ms 170 ms 180 ms xxx.xxx.GW1.NYC4.ALTER.NET [157.130.5.73]
 12 170 ms 180 ms 221 ms teleglobe4-gw.customer.alter.net
[157.130.6.126]

 13 241 ms 180 ms 180 ms gin-nyy-core1.Teleglobe.net [207.45.223.166]
 14 201 ms 340 ms 220 ms gin-ppt-bb1.Teleglobe.net [207.45.199.234]
 15 * * * Upłynął limit czasu żądania.
 16 982 ms 1101 ms * do-r1.r2.tpnet.pl [194.204.128.250]
 17 1232 ms 1292 ms 1172 ms ppp-pie182.warszawa.tpnet.pl
[194.204.132.182]
 18 1122 ms 1332 ms 1082 ms ikp.ikp.pl [157.25.5.3]

Zobacz gdzie się zapycha ...... do-r1.r2.tpnet.pl ;)))))

Pozdrowienia

--
Robert Kowalski
ICQ UIN:7112656