Re: Pytanie: czy warto kupiŠ sterownik SCSI z wasnym BIOS-em

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 18:04:56 MET

CZaPA wrote:

> Witam
> Napewno warto jak nie na teraz to na przyszłość się przyda
> czy będziesz chciał mieć twardy dysk i zniego uruchomić system
> no to wtedy się przyda BIOS

kontrolery bez biosa sa tansze, nawet calkiem sporo. lecz jak sobie
poradzic z kontrolerem bez biosa ?

1.komputer musi startowac z IDE, i ladowac drivery. dopiero wtedy
    sterownik scsi staje sie widoczny

2.komputer w swoim biosie ma juz wbudowany bios do scsi. trzeba wtedy
    wybrac odpowiedni sterownik, supportowany przez ten bios.
    np. plyty asus maja bios do scsi NCR , niektore do adaptec

3.niektorzy skeperymentuja z flash biosami na ....... kartach sieciowych
:)
    mianowicie jesli karta sieciowa ma bootproma na flashu, to mozna
    tam wladowac bios do scsi. niestety ja jedynie slyszalem o udanych
    tego typu eksperymentach. dotyczyly sterownikow NCR bez biosu,
    oraz kart sieciowych inter ether express z flash bootpromem.