Często zadawane pytanie: Jaka karta graficzna najlepsza ?

Autor: Kamil Olszewski (kamil_at_promail.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 21:10:51 MET

Zamierzam sprawić sobie nową kartę graficzną (moja ATI mach 64 to już
prawdziwy staroć). Rozważam dwie możliwości: nową Matrox G200 z 16MB lub coś
używanego na TNT.

Zastosowanie: Głównie gry 3D oraz podwyższenie wydajności całego systemu

Konfiguracja: FIC PA-2013 (v2.0), AMD K6-2 333MHz_at_350, 64MB PC-100

W związku z tym mam pytania:
1. Wiem, że G200 wypada gorzej w testach, ale jest to spowodowane brakiem
dobrych sterowników. Czy jest nadzieja, że to się zmieni ?

2. Podobno obraz z G200 jest lepszy od TNT- czy jest to naprawdę zauważalne
?

3. Czy Riva TNT jest zoptymalizowana do pracy z procesorami AMD 3D now! ?

4. I czy to prawda, że Riva TNT pracuje nienajlepiej (w ogóle nie pracuje
?) na płytach z Socket7 i chipsetem VIA MVP3 ?

5. Czy jest jakaś istotna różnica pomiędzy Rivą TNT robioną w technologii
0.35 mikrona a tą robioną w 0.25 mikrona ?

Czy jest może jakaś inna alternatywa do 600zł ?

Z góry dziękuję za wszytkie odpowiedzi i pozdrawiam

Kamil Olszewski
mailto: kamil_at_promail.pl
            kamil33_at_polbox.com