Praktyczne pytanko.

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 02:58:02 MET

Hello Mirek!

12 Nov 98 00:35, Mirek Zagorski -> do All:

 MZ> Mam praktyczne pytanko. Czy ktos kiedys probowal zmierzyc maksymalny
 MZ> prad (w stanie zwarcia) jaki mozna wydusic z baterii podtrzymujacej
 MZ> CMOS na plycie glownej? Robilem takie eksperymenty z innymi bateriami

Dla baterii litowych taki eksperyment jest pozbawiony sensu bo one nie sa
produkowane z mysla o obciazeniach pradowych. Prady zwarciowe natychmiast
uszkadzaja takie baterie.

 MZ> jedno... czy plyta glowna Intela na Socket 7 (dla zwyklego Pentium)
 MZ> potrafi odpalic bez baterii podtrzymujacej CMOS?

Naogol potrafi na ustawieniach defaultowych i wyswietla stosowny komunikat.
Czasem zostaja smieci w CMOS, wiec warto wyzerowac przed odpaleniem.

 MZ> Pytam, bo mialem taki przypadek, kiedy plyta (nie moja,
 MZ> nagle, po nastepnym uruchomieniu przestala dzialac a po otwarciu
 MZ> obudowy znalazlem baterie do CMOSu ktora sie wylala...

Skoro sie wylala to spowodowala zwarcie...
Trzeba starannie przepatrzyc i oczyscic plyte w okolicach baterii.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-

Nie odpowiadam na "newsy" pisane w HTML'u, kodowane "quoted printable", B64,
UUEncode i sygnowane PGP!.