Do speców od modemów (Sportster 56k int.)

Autor: Piotru$ (piotrus_at_srv.spinet.com.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 09:40:17 MET

Cześć
Problem jest taki:
mam modem Sportster 56k Flash wewnętrzny, podłączam go do kompa ze
starą płytą Shuttle (nie pamiętam symbolu ale to były jedne z
pierwszych płyt do Pentium >= 75 na układach UMC). modem jest
wykrywany spoko (W95 - ten "stary" nie OSRany), diagnostyka działa, ba
! nawet wybiera numer tepsy i pokazuje tekst powitalny w oknie
terminalu. I tu się kończy jego współpraca. Nie da się wpisać usera
ani hasła (zero echa na terminalu), modem milczy jak zaklęty. Jak dam
bez pokazywania okna terminala i podam mu usera i hasło w oknie
DialUp'u to zatrzymuje się na informacji o przesyłaniu usera i hasła.
Nie dochodzi do logowania, po długim czasie oczekiwania wyświetla
tekst że komputer (zdalny) nie odpowiada i żeby sprawdzić ustawienia.
Z drugiej jednak strony po włożeniu starego Requesta 33,6k, wszystko
działa spoko. Macie jakieś sugestie ? Aha - na dodatek RAZ ale to
dosłownie RAZ udało mi się połączyć Sportsterem i wszystko grało, a
nic w ustawieniach nie zmieniałem! Poza tym ten sam Sportster w innym
kompie (płyta Gigabyte VX) połączył się za pierwszym razem (tyle że
tam jest W95 OSR 2). Ale łączyłem się tylko 2 razy i to było w czasie
kiedy w tym pierwszym kompie też się połączył więc może miałem po
prostu szczęście trafić w tepsie na jakiś inny modem ?

Czy to może być:
1. wersja Windows
2. płyta główna (ale cholera Winda rozpoznaje modema!)
3. modem jest (chyba - bo to właściwie nie mój tylko znajomego) bez
homologacji. Znajomy kupił go gdzieś okazyjnie ale nie ma ani słowa po
polsku w instrukcji, ani wzmianki o homologacji. Słyszałem kiedyś o
problemach ze Sportkami z rynku Kanady i USA
4. modem jest za szybki lub za czuły na zakłócenia - są chyba jakieś
komendy AT którymi można zmienić jakieś ustawienia odpowiedzialne za
to - ktoś może je zna ?

Sorry że się rozpisałem ale zależy mi na wyjaśnieniu sprawy (tu chodzi
o mój honor i prestiż znawcy komputerów ;-) )

Pozdrówka i dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi

Piotru$ <Piotr Olech>