Re: Skladam mocny komputer, zerknijcie/skrytykujcie/podpowiedzcie

Autor: Janusz Kalaczynski (kalaczyj_at_shaw.wave.ca)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 05:34:03 MET

Ostatnio Trochę z niżej wymienionych podzespołów używałem, a więc:

>1. Płyta główna Abit BH6

Wybrałbym Asusa P2B; miałem okazję przetestować obie płyty na moim
komputerze przed zakupem i Asus mnie bardziej przekonał.

>2. Procesor Intel Celeron 300A_at_450

Bardzo dobry na teraz, za dwa lata będzie chyba konfiguracją minimum.

>3. Pamięć 2x64 MB SD RAM 6-7 Ns

>4. Monitor : dobra 17" - ViewSonic PT 775 lub Sony 200PS

Wybrałbym Viewsonica.

>5. Dysk twardy IBM DTTA 371010 10.1 GB

>6. Modem Zoltrix lub US Robotics (jeszcze nie wybralem konkretnie)

Tylko nie Zoltrix, to naprawdę jest generic, parę ich widziałem w działaniu.
Kup Roboticsa, może Diamond.

>7. Obudowa ATX Midi Tower

>8. CD Rom Asus x34

Dla mnie nie było by ważne w tym przypadku jaka firma, a raczej poziom
hałasu. W tym przypadku Asusa nie polecałbym.

>9. Karta grafiki AGP Matrox Millenium G200

Do samego Windows OK. Jeśli dodatkowo gry - to jednak Riva TNT. Mam ją
obecnie i nie zamieniłbym na nic innego. Quake II na 1024x768 jest nową grą.

>10.Dopalacz Diamond Monster II 12 MB (ewentualniex2)

Przy kupnie TNT sprawa sama się rozwiązuje. Jeśli jesteś zdecydowany na
Monstera, to może Banshee?

>11.Karta dzwiekowa Diamond SImpact S90

>12.Drukarka HP 720

Dobra.

>13. Klawiatura i mysz Microsoft ergo
>14. Dodatkowy wentylator do obudowy
>15. 1,44 FDD
>
>Wszelkie słowa krytyczne mile widziane. Komputer bedzie mial zastosowanie

W sumie mam bardzo podobny zestaw, tyle że 64 RAM, AWE64, SCSI controller i
brak modemu ( karta sieciowa+cable modem).

Pozdrawiam.
Janusz Kalaczynski
kalaczyj_at_shaw.wave.ca