Re: trzeszczy monitor

Autor: Kuba Antoszewski (joyNOSPAM_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 16:10:40 MET

On 8 Nov 1998 18:50:36 GMT JacGro <jacgro_at_venus.ci.uw.edu.pl> says...

> Czy to normalne, że monitor 17 cali wydziela z siebie dziwięki (jest to
> monitor bez głośników) w rodzaju odgłosu słabego wyładowania elekrycznego
> przy gwałtownych, zmianach jasności na ekranie (np. kiedy wskakuje
> wygaszacz)?
> Wcześniej pracowałem tylko na b. małym monitorku i nie zauważyłem tego
> rodzaju kwestii.
> Proszę o wszelkie wrażenia dzwiękowe użytkowników monitorów
> nie-multimedialnych.
> Pozdrawiam, JacGro

Witam
Mam 14 calowego TVM i dostaje on doœć często okropnego œwierszcza, który
zależy od częstotliwoœci odœwieżania - choć nie zawsze. Gdy go lekko
uderzę w bok to œwierszcz na chwilę ustaje.
Rozmawiałem z różnymi serwisantami i majš dwa zdania na ten temat:
1. nie mam pojęcia co to może być
2. obluzował się rdzeń cewki na kineskopie - zdajsie (nie jestem
technikiem więc nie chcę bzdur pisać)
Po naprawie "pokoleżeńskiej" przez jakiœ czas był spokój, ale fachowcy
radzš powoli zbierać pienišdze na nowy monitor.
Monitor nie jest bynajmniej multimedialny - ma ze 3 lata i jest sterowany
analogowo, a piszczeć zaczšł po około 2 latach użytkowania.

Pozdrawiam,
Kuba Antoszewski

joy_at_cksr.ac.bialystok.pl [usun NOSPAM z adresu]