Re: Tani BX (pc-chipsa)

Autor: Rafal Lukawski (rafal_at_polsl.nosplam.gliwice.pl)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 21:38:09 MET

M L <xxxxxx_at_priv.sos.com.pl> wrote:
> Witam
> Bede kupowal bo musze, a ta plyte dlatego, bo cienko stoje
> w kasie (zadnego asusa nie widze w mojej granicy finansowej ;(
> Pare pytan:

Może nie odpowiem bezpośrednio na pytanie... Mam płyte z tej serii -
konkretnie firmy HSin-Tech ( o ile wiem, to należy do PCchips ).

plyta VXPro+ v5.2a - gdy kupowalem ( rok temu ), to nie bylo problemow
- chodzila z tym co akurat do niej wsadzilem - dysk 500MB, pamiec edo
48MB, procek k590.

wszystko fajnie dziala i Rafalek ma pieniadze.

Ostatnio kupilem do tego pececika dysk 4.3GB - bios go wykrywa ok, ale
przy starcie juz stwierdza, ze to jest 450MB.

Wsadzilem do plyty 64MB SDRAM - bios wykrywa 16.

No to czas na upgrade biosu - na scalaku (BIOS) dziwne oznaczenie M20199H -
do czorta nie wiem co to za FlashEprom - awdflash wykrył jakiś
typ/12v, próbowałem to zaprogramować na gorącym pececie - nici -
wyskoczyły jakieś błedy przy programowaniu. Po resecie czarny ekran.

Na szczęście w domu miałem Atmel'a 29c010 i zaprogramowałem sobie go
wcześniej nowym biosem - dzięki temu komputer jeszcze chodzi.

pamiec juz wykrywa ok, z dyskiem dalej
sa jaja ( no na szczescie komputer moze startowac z dyskietki ).

Co dalej ? kiedys były w tej płycie pamięci EDO - wszystko chodziło
cacy - zacząłem mieszać i dołożyłem SDRAM'y - komputer zaczął się
sypać ( ma chodzić 24h/dobe ). Przetestowałem kilka konfiguracji -
różne sdram'y, różne simmy nic z tego - sypie się ( czasami od razu,
czasami po kilku dniach ).

W tej chwili testuje komp tylko z pamięcią SDRAM - na razie chodzi -
zobacze co będzie dalej.

Więc moja rada - błagać starych/sąsiadów/rodzeństwo o kase i kupić
porządną płyte!!!

Teraz kupisz i może będziesz zadowolony. Za 2 miesiące pojawi się
jakaś karta kompatybilna z aktualnym standartem AGP/PCI i na Twoim
pececiku może nie działać... pojawią się nowe pamięci, procesory i o
dziwo komputer może z nimi nie ruszyć.... itd.. itp..

Pozdrawiam

--
Rafal Lukawski email: rafal(@)polsl.gliwice.pl, voice: (+48) 601 845 428
Jak czytac poczte na komorce ? http://dumb.iinf.polsl.gliwice.pl/email2sms