Re: PROTEST - INTERNET TANIEJ

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 19:09:25 MET

Dnia Sun, 08 Nov 1998 14:42:04 GMT, Przemek Szuba
<szuba_at_cavern.com.pl> napisał:

>Tez mi sie to w glowie nie miesci... od kiedy zaczalem korzystac z 0202122 rachunki
>w domu wzrosly 2,5 krotnie ;)

Na szczescie, nowoczesne technologie telekomunikacyjne rozwijają się
tak dynamicznie, że TP SA raczej nie może pozwolić sobie np. na olanie
wszystkich internautów i całego tego "badziewia - internetu".

Glupio by im bylo, gdyby za 5 lat okazalo sie, ze udzial
teleinformatyki w telefonii wzrosl do 50%, a oni maja coraz mniejszy
udzial w rynku... i mniejszy... i jeszcze mniejszy... bo kiedyś to
olali, a monoplu już nie ma i lukę wypełnił ktoś inny.

Są już teorie głoszące, że w najbliższym czasie dojdzie do
ucyfrowienia wszystkich telefonów. Nie dziś i nie jutro, bo np. trzeba
w tym celu zapewnić wystarczającą przepustowość gwarantowaną łączy -
już widzę ten przerywany głos, bo nagle zgubiły się 2 pakiety :)))
Ale z drugiej strony, już teraz w GSM używa się jakiejś fajnej
kompresji, w wersji EFR (tylko IDEA - na razie) jeszcze lepszej; a w
standardzie MP4 ma być mechanizm kodujący mowę z jakością telefoniczną
na 6kbps. Więc może już niedługo?

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 _____ Overclocking? Have fan! _____