Re: ZX Spectrum? Przecież to była zabawka!

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 21:15:47 MET

>Czy były legalne?
Nie, niebyły legalne. Tak jak nie był legalny prawie żaden
program komputerowy używany w Polsce 10-15 lat temu.

>Czy był legalny?
Nie był legalny. Tak jak nie był legalny ten, którego używaliśmy na
uczelni.
Sam instruktor zachęcał nas do wzięcia kompilatora do domu i tłumaczył,
że uczelnia również go używa nielegalnie, więc nie powinniśmy mieć
wyrzutów sumienia. Przyznał, że on się z tym co uczelnia robi nie godzi,
ale on tam ma tylko uczyć programowania a nie decydować o polityce
uczelni w kwestii legalności używanego softwareu. Uczelnia ta również
używała (może nadal to robi) komputerów Delta 8000 będącymi rosyjskimi
lub jugosławiańskimi podróbkami VAXów i używającymi VAXowskiego
systemu operacyjnego wraz z VAXCowym fortranem, C, edytorami itp itd.
Uczelnia sama swoim postępowaniem deprawowała studentów. Teraz,
po wejściu w życie wiadomej ustawy sytuacja jest inna (mam nadzieję).

>Czy aby legalnie?
Tak jaknajbardziej. Nie napisałem że "przyniosłem od kolegi" lecz
"kupiłem".
Windows 3.11 dostałem od właściciela apteki, który kupił go z komputerem
a używał jedynie MS-DOS6 (nadal używa...) którego musiał kupić oddzielnie
gdyż sprzewdawca komputera (firma DTK) sprzedawała w tym czasie
komputery tylko z Windows 3.11 Natomiast Borlanda C++ w wersji 3.1
kupiłem tanio na przecenie zaraz po wejściu na półki wesji 4.0.

Chyba odeszliśmy "lekko" od tematu, więc proponuję EOT.

Pszemol