Re: Drive Space 3

Autor: Grzegorz Redlarski (gred~~~no!!spam~~~_at_kki.net.pl)
Data: Wed 04 Nov 1998 - 21:18:25 MET

On Thu, 29 Oct 1998 08:38:10 GMT, "janmark" <janmark_at_free.polbox.pl>
wrote:

> Witam.
>Od pewnego czasu cierpię z powodu braku wolnego
>miejsca na moim twardzielu.
>Czy ktoś z grupowiczów posługiwał się w/w
>programem?

Mam drvspace3 od dawna i bez problemow. Czesto slyszy sie o spowolnieniu
komputera, ale jak robilem testy na Pentium 100MHz, to roznice
wychodzily mi praktycznie niemierzalne. Oczywiscie przy wielu procesach
jednoczesnie, to moze miec znaczenie, ale w warunkach domowych jest to
niezauwazalne. Nie widzialem zadnych danych liczbowych wskazujacych na
spowolnienie komputera z dyskiem skompresowanym. Radzę jednak nie
kompresować calego dysku, tylko zalozyc nowy na kawalku twardego.
Najlepiej na osobnej partycji. System i swapa zostawic nieskompresowany.
Przy podziale na partycje staraj sie miec rozmiary partycji
nieskompresowanej ciut mniejsze od 2^n, np. 500MB lub 1GB aby nie miec
zbyt duzych klastrow. Nie wiem dlaczego, fdisk jakos niedokladnie
zakladal mi partycje i przy ustawieniu np. 510MB dawal np. 514MB
(robilem to dosc dawno i moze liczby byly troche inne). Wygladalo to
tak, jakby zamienial to moze na calkowite procenty? Pod skompresowana,
to wieksze klastry, moga byc chyba nawet lepsze. Ds3 przy okazji
rozwiazuje problem zmiany literek dyskow przy podlaczaniu dyskow
wymiennych, tylko warto odrazu przypisac dosc wysoka (np. H)

gr