Re: Jaki skaner?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 04 Nov 1998 - 04:27:27 MET

Michal Jankowski <michalj_at_fuw.edu.pl> writes:

> Kupilbym sobie skaner.
>
> Warunki wyjsciowe:
> 1. Plaski A4
> 2. Przecietna rozdzielczosc i szybkosc
> 3. W miare niska cena (ale nie jakies dziadostwo za cwierc ceny...)
> 4. Z rozsadnie dzialajacym programem do OCR
>
> Dobrze by tez bylo, gdyby:
> 5. Dzialal pod Linuxem (ale nie jest to warunek na 200%)

Pare dni temu kupilem Mustek ScanExpress 12000SP - podobno 600x1200 dpi,
nieco ponizej 1000 zl brutto. Jakies OCRy pod Windows sa, nawet cos
odczytaly wzglednie bez bledow.

Po Linuxem na razie odpalilem karte SCSI (ta, co przyszla ze skanerem)
- DTC3181e, ISA 16 bit. Nieprawda jest, ze nie potrafi ona uzywac
przerwan, moze tak mialy wczesniejsze wersje. Na razie zauwazylem,
ze driver z sane nie chce obslugiwac tego skanera, twierdzac ze "nieznany
model". Ale nie wyglada to na zbyt skomplikowane, moze uda mi sie to
poprawic.

--
Krzysztof Halasa