Re: Uśpiony wentylator - pyt.

Autor: Michał Kawecki (novimpex_at_medianet.pl)
Data: Wed 04 Nov 1998 - 00:10:56 MET

Tinek napisał(a) w wiadomości: <71nv37$18a$1_at_korweta.task.gda.pl>...
>Cześć
>Mam pytanie dotyczące pracy wentylatorka (w obudowie komputera).
>Mianowicie chciałbym, aby wentylator nie pracował podczas
>"uśpienia" komputera (stan oczekiwania). Czy jest to do zrobienia
>programowo? Jeśli nie to jak inaczej? Od czego zależy? (płyty, BIOS'u...?)
>Z góry dzięki za wszelkie info.
>
>Pozdrawiam
>-------------------------------------------------
> Marcin Piątek
> e-mail: tinek_at_friko3.onet.pl
>-------------------------------------------------

Ja zrobiłem prosty układ z 1 tranzystorem i opornikiem, który odcina
zasilanie wentylatora w zasilaczu PC. Steruję to wykorzystując sygnalizację
stanu uśpienia (stan niski/wysoki), którą mozna pobrać a) z LED-a
sygnalizacji uśpienia (GREEN LED) b) z wyjścia płyty sterującego
"inteligentnym" wentylatorkiem procesora. Jednakże taka przeróbka wymaga
nieco wiedzy o elektronice. Niestety, programowo się tego nie zrobi. :^)
Aha, najprościej by było podpiąć wentylator zasilacza do pinów sterujących
wentylatorkiem procesora, tylko nie wiem, czy układ sterujący wytrzyma
większe obciążenie.
Po szczegóły proszę na priva.
Pozdrawiam

------