V90: zrywanie połączeń

Autor: Michał Kawecki (novimpex_at_medianet.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 00:21:28 MET

Mój modem to Kortex Adaptix, chipset Lucent. Oryginalnie pracował w trybie
K56flex i robił to znakomicie: całonocne połączenia 44000 bez zrywania.
Niestety, musiałem zrobić upgrade BIOS-u, po którym m.in. modem pracuje w
standardzie V90. No i zaczęły się problemy: Niektóre modemy, z którymi przed
upgrade nawiązywałem połączenia z prędkością max 33,6, obecnie można
"zmusić" do nawiązania transmisji jedynie poprzez zablokowanie trybu V90 w
moim modemie (S37=0). Z takim ustawieniem modem pracuje stabilnie również z
szybszymi modemami(ale oczywiście osiągalna transmisja to max 33,6). Jeśli
zezwolę na tryb V90, to połączenia są nawiązywane z prędkością 36000-44000,
ale po kilku minutach są losowo zrywane.
Czy są jakieś komendy, którymi można poprawić pracę modemu z protokołem V90?
I jak sprawdzić, czy aktualny protokół to V90 czy też K56flex?

------
Michał Kawecki
novimpex_at_medianet.pl
(max. 5 Mb)