Re: XG + SB Live!

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 02 Nov 1998 - 16:24:48 MET

>Wiem, ze Live! jest swietny i ze jest wart swojej ceny, ale nigdzie nie
>moglem sie doszukac informacji, czy ww. karta obsluguje standart XG Yamahy.

no właśnie chyba nie - przynajmniej nie udało mi się tego usłyszeć
a czy jest wart swojej ceny ? cóż można polemizować ... (w każdym razie
Value jest dość mocno okrojony z oprogramowania i osprzętu :( )

>A tak w ogole to jak Live! odgrywa mid-y ?

całkiem, całkiem - GM/GS lepiej (IMHO) od Yamahy Waveforce XG i SB64 PCI,
natomiast XG nie ma :(, nie wiem dokładnie jak to działa ale zastanawiałem
się (ale do niczego nie doszedłem :( ) czy nie załatwił by tego jakiś
soundfont ... Zacząłem się nad tym zastanawiać po odsłuchaniu africa i
bloodwar z załadowanymi soundfontami dla nich i z normalnym bankiem ... Co
ciekawe podobne możliwości oferuje DLS tylko czy ktoś widział jakieś
rozsądne oprogramowanie go wykorzystujące (oprócz Demonstara, hehe) ?

>Interesuje mnie wrazenie odsluchowe w porownaniu do Yamahy SW60XG i AWE64.

AWE 64 to się chowa nawet do ww. Yamahy ... tym bardziej przy wykorzystaniu
XG - tak czaderskiego basu (gitary basowej) nie słyszałem nigdzie indziej
... Wogóle XG w porównaniu do GM to inna bajka ...

BTW taka kwestia : czy sensowne jest zrobienie testu odgrywania midów
poprzez zgranie do wav, zakodowanie do MP3 i umieszczeniu na WWW ? wiem że
ilość przetwoników po drodze może namieszać ale... ogólne różnice brzmienia
będzie słychać chyba ? Oczywiście przy założeniu wysokiej jakości wav-ów i
MP3.

Cooger