Klopot z plyta gl. SOYO

Autor: Piotr Kierzkowski (pkviper_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 02 Nov 1998 - 14:30:35 MET

Heja !

Ludzie, pomozcie, bo juz nie mam sily. Mam taki glupi klopot, ze az...

Ale po kolei.

Moja plyta glowna to SOYO na VX'ie (dokladnie rzecz biorac - 82430 VX/P54C
PCI). Mam ja juz ze dwa lata i nigdy nie bylo najmniejszych problemow. Za to
ostatnio cos mnie podkusilo i wyjalem na moment karte dzwiekowa (stary SB
Pro), zeby cos tam sprawdzic. Po ponownym wlozeniu karty w slot ISA okazalo
sie, ze zdechly oba COM'y. I flop, na dodatek. Tzn. sama stacja 1.44 jest OK
(sprawdzalem u kumpla) i mysz tez (jak wyzej). Po prostu, przy restartowaniu
sprzetu stacja w ogole sie nie "odzywa" - od razu ruszaja Windowsy z HDD.
Aha, jakby co, to boot sequence jest oczywiscie na "A,C". A jak juz te
Windowsy rusza, to wyskakuje komunikat, ze system nie wykryl myszy
podlaczonej do komputera - mimo, ze fizycznie wszystko jest podlaczone jak
trzeba. Co najsmieszniejsze, gdy uruchomilem "gola" plyte (tzn. tylko
procesor, pamiec, karta graficzna i flop) "ni stad ni z owoad" wszystko
zaczelo dzialac jak trzeba. Ponownie calosc zmontowalem (dodajac komponenty
po jednym i za kazdym razem restartujac) i jakis czas bylo OK. A kilka dni
temu wymienilem sobie coolera na procku (SIC !!!) i znowu to samo - nie ma
COM'ow i stacji dyskow. Reszta dziala. Probowalem wylaczania i wlaczania
wszystkich kontrolerow i portow (przez BIOS) i nic. Wciaz to samo. Tego nie
dzialajacego flopa to w sumie chrzanie, ale mysz jest niezbedna - chcialbym
wreszcie skonczyc Dune2000 ! ;-))) . Moze sprobowac podlaczyc przez PS2 ?...

No i to tyle. Prawde powiedziawszy nastawilem sie juz na wymiane plyty na
nowsza (najchetniej PII) i nie licze na to, ze cokolwiek sam naprawie.
Ciekawi mnie tylko, czy ktos sie moze juz spotkal z podobnym problemem -
mnie to zaczyna powoli wygladac na jaks magie - raz dziala, a raz nie, bez
zadnej rozsadnej przyczyny.

Za wszelkie odpowiedzi, zarowno tu jak i na priva, bede naprawde wdzieczny !

Pozdrawiam !

Piotr Kierzkowski, pkviper_at_box43.gnet.pl