Re: Wirus w e-mail z ostatniej chwili.

Autor: Slawomir Wegorzewski (wegorzewski_at_microsystems.com.pl)
Data: Mon 02 Nov 1998 - 09:57:58 MET

"Adam B." wrote:

> Jak przegladam grupy dyskusyjne to czasem, przy niektorych wiadomosciach
> wlacza mi sie jakis skrypt i zaczyna mieszac (np. otwiera okna przegladarki
> w zastraszajacej ilosci). Moze mi wytlumaczysz co to jest i czy cos takiego
> nie moze namieszac???

Nie wiem, jakiego programu uzywasz do newsow, ale kazdy przyzwoity program
wyswietla tylko tekst - i jesli ma obsluge jakichkolwiek skryptow, to mozna
ja wylaczyc.

Pliki wykonywalne (*.exe czy *.com) dolaczane sa do maila w postaci zakodowanej
(encode) i nie uruchamiaja sie same z siebie - po kliknieciu na nie news_reader
POWINIEN zaproponowac uruchomienie tego programu lub zgranie na dysk.
Polecam najpierw zgrac takie programy - mozna je wtedy przeskanowac antyvirem
(niektorzy maja rezydentnego antyvira, ktory automagicznie w tle sprawdza
wszystkie otwierane/zapisywane pliki).

A uruchomienie zarazonego programu jest warunkiem _koniecznym_ do aktywacji
wirusa.

Tak wiec OTWORZENIE e-maila nie moze spowodowac zarazenie systemu dolaczonym do
tegoz e-maila wirusem (wyjatek - jesli korzystasz z news_readera ktory
automatycznie uruchamia wszystkie dolaczone pliki - ale ja osobiscie nie znam
takiego news_readera)

Chyba odpowiedzialem Tobie (i nie tylko) wyczerpujaco w kwestii wirusow e-mail.

Pozdrawiam

Slawek Wegorzewski