S3 DataExpert i kolor

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sat 31 Oct 1998 - 14:15:33 MET

MSTR wrote:

 M> Mam juz dwie karty graficze DataExpert i w obu ten sam problem.
 M> W DOSie, z niektorymi monitorami nie ma kolorow. W Win95 z odpowiednimi
 M> driverami jest OK. A np.: w 3.11 obraz przy starcie kolorowy a po cz-b.
 M> Przy uruchomieniu sygnalizowany blad sygnalami (dwa lub trzy - nie pamietam
 M> ale charakterystczne dla karty graf.). Zaznaczam, ze z pewnymi monitorami
 M> jest zle a z innymi wszystko gra. Zmiana monitorow raczej nie wchodzi w
 M> gre. (przynajmniej jednego - nowo zakupiony 21 cali itp.) Co mam zrobic ?
 M> Zmienic cos w ukladzie pinow kabla ?

Nic nie zrobisz - niektóre monitory podczas uruchamiania, zanim zdążą ich
zasilacze (impulsowe) dobrze wystartować, przedstawiają się po kablu jako
monitory mono.
Jedyne co da się zrobić, to nauczyć użytkownika, żeby po usłyszeniu sygnału
błędu po włączeniu komputera, po sekundzie naciskali reset lub 'trzech króli'.
Lekarstwo skuteczne.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl