Re: K6/2 czy P II ???

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 31 Oct 1998 - 13:09:46 MET

On Sat, 31 Oct 1998 09:07:46 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:

<ciach>
>Nie :) Po prostu śledzę już ponad 13 lat rynek komputerów i mam
>pewne doświadczenie.

Staz mamy prawie identyczny ale ja nie pozwolilbym sobie na takie
dywagacje - ten rynek jest zbyt dziki zeby mozna bylo cokolwiek
przewidziec. Juz wielu probowalo i sie na tym przejechalo

>Biorąc pod uwagę, że Katmai jako takiego w sprzedaży AFAIK jeszcze nie
>ma, to rzeczywiście dwa lata ma szansę pożyć.

Tak samo jak Celeron i P2 (bo Katmai to nadal P2) - do 2000 beda
napewno produkowane

>Tak BTW to naprawdę mam w domu serwer sieci :) Ale jak to jest w
>rzeczywistości z wydajnością Xeona? Jakie to są "standardowe" zastosowania,
>w których jest wolniejszy?

Zdaje sie zle zinterpretowales to co pisze:) Nie jest wolniejszy -
jest poprostu minimalnie szybszy. Roznica 5% w wydajnosci 3DSMax'a czy
Quake'a nie jest chyba warta 6 krotnej roznicy w cenie?

>Alpha i MIPS akurat wypadają w RC5 bardzo marnie. Testowałem MIPSa
>(stacja Silicon Graphics) i był dość krowiasty.

Ktora stacja? Jesli masz watpliwosci co do wydajnosci procesorow to
popatrz sie na Testy SpecInt i SpecFP - i MIPS i Alpha sa jednak
powaznie szybsze od Intela (zwlaszcza biorac pod uwage zegar Alphy)

> Z Alphą nie pracowałem,
>podobno niezła maszyna do normalnej pracy, ale też do niektórych
>zastosowań.

Jak kazdy procesor - mnie sie stacje na Alpha'ch np. podobaly. Roznica
wydajnosci w LightWav'ie byla dosc duza w stosunku do P2

>Ale sprzedawanie czegoś drogo to jest jeszcze "zbójnicki łobycaj",
>a takie rozróżnianie, ograniczanie supportu i windowanie cen to już
>nie jest "zbójnicki łobycaj".

Do mercedesa, BMW i ferrari tez masz pretensje o wysokie ceny? Wez pod
uwage wydatki na R&D, uzysk danego procesora z partii i bedziesz mial
polowe odpowiedzi. Druga polowa rzeczywiscie opiera sie na zawyzeniu
ceny ale wynika to tylko z zapotrzebowania na rynku

>Używam K6-2 + NT i rzeczywiście, nikt mi nie zabrania. A po co?
>Po prostu pracuję. Pisanie programów,

To akurat nie specjalnie wymaga duzej mocy procesora - nie wiem
jakie oprogramowanie piszesz ale IMHO Xeon nic w Twoim wypadku nie
zmieni

> obróbka dźwięku, nawet zwykłe
>pisanie dokumentów w Wordzie

Dobry procesor do Word'a???? Po co? Toz zwyklu pMMX Ci do tego
wystarczy.

> - wszystko to wymaga mocy obliczeniowej.
>Naprawdę lepiej się pracuje, jeżeli WAV się odszumia np. godzinę zamiast
>trzech.

Jasne - a najlepiej jakby sie odszumial sekunde. Albo rzeczywiscie
potrzebujesz duzej mocy obliczeniowej do pracy (a wtedy komputer sam
na to zapracuje) albo jest to "chciejstwo". Ja tez chcialbym miec
najszybszy procesor, najlepszy samochod i najwiekszy dom
(niekoniecznie w tej kolejnosci :) ale nie twierdze ze to spisek
producentow przeciwko mnie. Mam to na co mnie stac

>Czemu od razu wieszczki? Powiedz mi, jak długo trzymał się na rynku
>Socket 3? Trzy lata? Socket 7 też niewiele dłużej (jeszcze się
>trzyma jako Super 7). Już nie mówię o Socket 4 (P60) i Socket 8
>(PPro), bo te rok czy dwa maksimum.

Socket 8 trzyma sie do dzis w serwerach - i nic nie wskazuje na to ze
od jutra bedzie inaczej. Socket 4 to byla pomylka - w zasadzie jedyna
po drodze. A zwrociles uwage na to ze czas konstrukcji na rynku
ostatnio sie wydluza? Przezwyciezenie barier konstrukcyjnych jest
coraz drozsze

> Czemu Slot 1 miałby istnieć
>znacznie dłużej?

A kto mowi ze znacznie dluzej? IMHO do konca 2000 roku raczej bedzie
istnial - a to jeszcze ponad dwa lata czyli wiecznosc jesli chodzi o
ten rynek

>A ja nie - częsta wymiana procesorów niestety kosztuje. Czasem już
>lepiej kupić raz szybki komputer, niż potem zmieniać co roku.

To juz kwestia podejscia. Ja mam dobry komputer caly czas - Ty przez
rok. Mnie bardziej odpowiada moje podejscie a Tobie twoje - i ja Ci
tego nie zabraniam

>K6-3 jest mniej więcej w takiej fazie, jak Katmai i niewiele gorszej,
>niż Xeon.

Chyba jednak duzo gorszej od Xeon'a - on juz chwile jest na rynku.
Tyle ze Xeon to zupelnie inny fragment rynku. A o Katmai nie
wypowiadam sie z tych samych powodow

>Słyszałem, że nowe Alphy będą pasować do tego samego slotu z tym samym
>chipsetem, co K7.

O chipsecie nic nie slyszalem - jesli chodzi o slot to prawda. Tylko
popatrz sie ile kosztuja plyty do Alphy ...

Pozdrowienia

Vindex