Re: Jakie komputery do szkol?

Autor: Jacek Wojtkowski (jwojtkowski_at_merinosoft.com.pl)
Data: Sat 31 Oct 1998 - 10:19:36 MET

Arel wrote in message <363a3db5.3699344_at_news.polsl.gliwice.pl>...
>Dowiedzialem sie dzisiaj, ze w szkolach podstawowych beda instalowane
>sieci oparte na komputerach macintosh. W ziwazku z tym chcialbym
>prosic o opinie na temat: Czy nalezy uczyc dzieci w podstawowce
>uzytkowania macintosh'y jezeli w Polsce najpopularniejsze sa pecety?

Najlepiej jest uczyc dzieciaki tego z czym potem bedzie mialy doczynienia w
pracy, czy na
studiach. A znajac tempo rozwoju przemyslu informatycznego to zapare lat
bedzie cos
calkiem nowego np. nowe windows &^*# i wiedza bezposrednio nie przyda sie na
nic.
Lecz znajomosc ogolnych zasad obslugi napewno bedzie niezbedna.
Dla mnie kontrowersjna jest raczej zasadnosc wprowadzenia do szkol kompow
mac ze wzgledu na koszty utrzymania i rozwoju takich instalacji. Kto ma to
robic i za ile
(na pewno drozej niz w przypadku PC, gdzie jest duza konkurencja).
Minie rok a moze i mniej a czesc kompow przestanie byc uzytecznych z jakis
tam powodow.

Reasumujac te darmowe instalacje przypominaja mi kukulcze jaja.

PS. Jest to moje prywatne zdanie i nie bede dyskutowal z odpowiedziami w
stylu "o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia od swiat Wielkiej Nocy". I sorry
za dlugi post, moze ktos
to jednak przeczyta.

Z pozdrowieniami
Jacek W.