Re: Czy o/c moze zepsuc grafike??

Autor: fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 30 Oct 1998 - 18:33:28 MET

>Witam grupowiczow
>poczytalem o podkrecaniu procow i podkrecilem u siebie staruszka
>P150. Byl ustawiony na 2.5 x 60 a ja zrobilem 2.5 x 66 (166MHz).
>Wszystko bujalo sie bez problemow przez dwa dni ale cos sie
>sypnelo. Zapuscilem przeliczanie RC5 i kiedy po ok. 20h
>sprawdzilem sprzet okazalo sie, ze na monitorze jest czarny,
>pionowy pas na ok. 1/5 ekranu. Pas ten znika przy ustawieniu
>odswierzania na 60Hz i w 640/480 ale przy 800/600 chodzi tylko na
>60Hz. Czy podkrecenie moglo uszkodzic karte graficzna (Viper330),
>czy moze sypnelo sie cos innego?!
Podkrecanie procesora nie moglo uszkodzic karty graficznej.
W ogole ryzyko zwiazane z podkrecaniem wiaze sie z tym ze podczas
zwiekszania zegara rosnie ilosc wydzielanego ciepla ktore jest przyczyna
uszkodzen jak i normalnego zuzywania sie jakichkolwiek scalakow. Podkrecenie
procesora nie ma wplywu na temperature twojej karty graficznej.

Pozdrawiam
PS. Ja uznaje za temperature dopuszczalna taka ktora nie parzy. Jednak w
przypadku RIVY ona normalnie jest bardzo goraca (parzy). W zasadzie uwazam
ze powinna byc wyposarzona w wentylator.