Re: Plik wsadowy w DOS

Autor: Harry (gjedrasi_at_friko6.onet.pl)
Data: Thu 29 Oct 1998 - 14:51:22 MET

>Albo czy da się stworzyć plik wsadowy pytający użytkownika np. który dysk
>chce sformatować, itp. i potem zacznie odpowiedni dysk formatować ?

Ja bym to zrobił tak (moje komentarze ująłem w znaki /* */):

-----------------
  echo C - Dysk C:
  echo D - Dysk D:
  echo X - nie chcę, uciekam...
  choice /ccdx Twoj wybor
  if errorlevel 3 goto koniec /*koniecznie w odwrotnej kolejności: 3,2,1 */
  if errorlevel 2 goto dyskd
  if errorlevel 1 goto diskc

  :dyskc
  echo Czekaj... Konserwuję dane na dysku C:
  echo y | format c: /u
  goto koniec

  :dyskd
  echo Czekaj... Konserwuję dane na dysku D:
  echo y | format d: /u
  goto koniec

  :koniec
----------------

Powyższego batcha nie testowałem, napisałem go z pamięci.
Tak więc może nie działać. Daj znać czy się udało.

Uważaj!!! Komenda "echo y | format c: /u" formatuje dysk
bez potwierdzenia. To "echo y |" właśnie jest potwierdzeniem.

Dla testów lepiej wpisz tam jakąś bezpieczną komendę, np:
echo Teraz formatuję dysk C:

Jeżeli chcesz komuś zrobić wredny kawał, stwórz dyskietkę systemową
i umieść na niej autoexec.bat w wpisaną komendą

echo y | format c: /u

i każ mu odpalić system z tej dyskietki. Trochę się facet zdziwi.
Nie zapomnij skopiować tam program format.com.

>Zna ktoś może jakieś dobre źródła takiej trochę bardziej złożonej i mniej
>znanej problematyki dosowej?

Z DOS'a czytałem tylko "DOS dla opornych - ściąga". Poważnie.

pozdrawiam
Harry

  Grzegorz Jedrasik
  gjedrasi_at_friko6.onet.pl