Re: BH6/wiatrak/temperatura/dziwny jest ten swiat :-)

Autor: Przemyslaw Mikosz (przemekm_at_writeme.com)
Data: Thu 29 Oct 1998 - 01:27:43 MET

> Wzialem,
> kabelkami
> nie zazynac
> Wyglada na to ze twoj wiatraczek ciagnie za duzy prad i na cienkich
> scierzkach na plycie wystepuje spadek napiecia ktory objawia sie wlasnie tym
> ze wiatraczek na procu wolniej sie kreci a co za tym idzie procek sie
> bardziej grzeje. Z moich obserwacji wynika ze plyta jednak mierzy
> temperature na procku (moze czesciowo), bo reaguje na napiecie jakim poddany
> jest celeron. A przeciez napiecie chipsetu sie nie zmienia
>
> Pozdrawiam

Oczywiscie znowu "fachowa" odpowiedz fachmana.
Podaje fakty:
BH6 bardzo nie lubi wentylatorow podlaczanych do gniazdka na plycie.
Mam specjalny wiatraczek 3-pinowy i:

Na Asusie P2B - 1200RPM (troche malo) i "error" w BIOSie (ustawilem
Ignore)

Na Abicie BH6 - 0 RPM !!! (w BIOS'ie, ale kreci sie mniej wiecej tak
samo jak w P2B)
BH6 pokazuje temperature 50 stopni !
Po odlaczeniu wiatraczka temperatura juz tylko 34 stopnie.

Moje przypuszczenia: Wiatrak cos zakloca w BH6 - stad to sie dzieje,
zostawilem
wiatrak podlaczony, pokazuje 50 stopni ale nic sie nie dzieje...wiec
olewam to.

Na Asusie pokazywalo zawsze 28 stopni (z wiatrakiem i bez) - taki sam
konfig
komputera (oprocz plyty glownej of coz).
Ogolnie uwazam, ze BH6 nawet sie do P2B nie umywa (poza Soft Menu).

I to tyle.

--
http://friko3.onet.pl/bb/cennikpc/
przemekm_at_writeme.com