Re: Czestotliwosc odswiezania ekranu

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 28 Oct 1998 - 18:25:29 MET

Dnia Wed, 28 Oct 1998 10:45:27 +0100, Miroslaw Habarta napisał(a):

>Mam w zwiazku z tym pytania :
>1. Czy ktos wie co to znaczy czestotliwosc optymalna ?

Zazwyczaj nic ciekawego

>( Najnizsza z mozliwych , by nie uszkodzic sprzetu , czy najwyzsza by
>oszczedzic oczy ? )

U mnie ustawiał się na najniższą

>2. Mam teraz ustawione na 75. Kusi mnie 85 , ale boje sie ze cos
>uszkodze ?
>Monitor ma czestotliwosc odch. poziomego do 64 kHz i pracuje w
>rozdzielczosci 800x600. Podobno znajac rozdzielczosc i czest. odch.
>poziomego mozna wyznaczyc czest. odch. pionowego , ale juz zapomnialem
>jak to sie robi.

W przybliżeniu 64000/600 minus jakieś 7-10 %
Dla Twojego przypadku w trybie 800x600 i przy 64 kHz jesteś w stanie
uzyskać 100 Hz, więc 85 możesz śmiało ustawić.

>W instrukcji monitora wyraznie pisze , ze max.
>czestotliwosc odchylania pionowego wynisi 100 Hz , ale nie wiem czy w
>kazdym trybie to pojdzie ?

Nie - w Twoim przypadku 100 Hz możesz ustawić przy trybie 800x600, przy
1024x768 możesz uzyskać jakieś 75 Hz

Oczywiście to wyliczenia dla monitora - nie wiadomo na co pozwala Twoja
karta graficzna.

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski