Odp: Re: Odp: Re: K7 w przysz造m roku

Autor: klosz_at_prokom.pl
Data: Wed 28 Oct 1998 - 15:25:36 MET

>No wlasnie. Ostatnim dniem wieku XX-tego jest 31 grudnia 2000 (a nie 31
>grudnia 1999 co powtarzaja debile w kazdej gazecie, programie TV itp.) 1
>stycznia 2000 to po prostu okragla data ale bez wiekszego znaczenia (z
>wyjatkiem komputerow oczywiscie, he he).

> A jest tak tylko dlatego, ze inni debile ( w swej glupocie podobni do
>programistow niektorych firm ) zapomnieli o roku zerowym. A okragla
>data to bedzie dopiero 2048 :)

Hmmm... Wrecz przeciwnie... (O ile myslisz ze zapomnieli dodac rok zero)

Rok 1999 bylby ostatnim rokiem wieku XX gdyby numeracja lat zaczynala sie
od roku 0.
Wtedy bylo by tak:
rok 100 p.n.e - rok rok 1 p.n.e (100 lat) - I wiek p.n.e
rok 0 - rok 99 (100 lat) - I wiek n.e.
rok 100 - rok 199 (100 lat) - II wiek
rok 1900 - rok 1999 (100 lat) - XX wiek
rok 2000 - rok 2099 (100 lat) - XXI wiek
itp.

Problem w tym, ze czegos takiego jak rok 0 nie bylo......
Najpierw byly lata przed nasza era az do pierwszego roku przed nasza era. A
zaraz potem byl jakby 'dzien 0' (narodziny Chrystusa - wiem, wiem ze
podobno naprawde urodzil sie w 4 r.) czyli 1 stycznia 1 roku naszej ery !

W ten sposob wieki wygladaja tak:
rok 100 p.n.e - rok 1 p.n.e (100 lat) - I wiek p.n.e
rok 1 n.e. - rok 100 (100 lat) - I wiek n.e.
rok 101 - rok rok 200 (100 lat) - II wiek
rok 1901 - rok 2000 (100 lat) - XX wiek
rok 2001 - rok 2100 (100 lat) - XXI wiek
itp.

Jest to b. czesto powtarzany blad (tj. ze wiek XX konczy sie wraz z rokiem
1999). Nawet Slowacki (nie pamietam w ktorym utworze, w kazdym razie na
samym poczatku, chyba w Kordianie) walnal ze rok 1900 bedzie pierwszym
rokiem XX wieku.

W kazdym razie, czegos takiego jak rok 0 nie bylo a wiec rok 2000 jest
ostatnim rokiem XX wieku.
Do konca wieku ~ dwa lata i dwa miesiace.

Najbardziej mi sie chce smiac z tych gosci co zbudowali zegary odliczajace
dni do konca wieku i pomylili sie wlasnie o ten jeden, drobny rok...
Kompromitacja.

Rok 2000 jest tylko okragla data bez znaczenia (jak juz powiedzialem z
wyjatkiem komputerow). A tak naprawde okragla data (co bylo wyzej
powiedziane) bedzie 2048 :-)))))

To jeszcze jedna zagadka a potem EOT. Czy rok 2000 bedzie przestepny czy
nie ? I dlaczego ?

Zbyszek Klos
klosz_at_prokom.pl