Canon, Epson czy HP ?

Autor: Zbigniew Kowalczyk (zkowalczyk_at_hutapokoj.com.pl)
Data: Tue 27 Oct 1998 - 22:48:32 MET

Mam dylemat jaką drukarkę wybrać. Obecnie posiadam Canon BJC 4100
ale chciałbym mieć lepszy wydruk (szczególnie jeśli chodzi o zdjęcia - nie
drukuje się ich często ale czasami by się przydało).
Zebrałem sporo folderów ale mało w nich praktycznych uwag, więc
prosiłbym o opinie. Szczególnie chodzi mi o uzupełnianie atramentu
w cartridg'u poprzez strzykawkę itp (obecnie tak robię nie tracąc wcale na
jakości a zyskując finansowo :-) ), problem zatykania głowicy, możliwość
drukowania na grubszym papierze (np. w celu zrobienia wizytówek).

Pod rozwagę biorę:
Canon BJC 4300:
posiada opcję PhotoRealism ale używa tych samych cartridg'y co
moja obecna BJC 4100 a więc czarnego BC-20 (głowica 128 dysz) oraz
głowica kolorowa BC-21e (64 dysze dla czrnego i po 24 dysze dla każdego
koloru), rozdzielczość 720x360 dpi - koszt około 600 zł
Być może z moją drukarką jest coś nie tak ale przy głowicy BC-20 jakość
wydruku nie jest rewelacyjna (można się spokojnie doczepić do okrągłości
literek)

Canon BJC 620
rozdzielczość 720x720 dpi, głowica niewymienna ?!!! (64 dysze dla każdego
koloru), każdy kolor w oddzielnym pojemniku, stosunkowo wolna i zdaje się
bez opcji PhotoRealism (może przy tej rozdzielczości jakość jest ta sama ?),
koszt około 1.220 zł

Canon BJC 7000
rozdzielczość 1200x1600 dpi, głowica czarna BC-60 (304 dysze) i kolorowa
BC-61 (po 80 dysz dla każdego koloru), dosyć szybka (jak na taką
rozdzielczość):
4,5 str/min przy głowicy czarnej, 3,2 str/min przy kolorowej, cytuję: ,,
Wykorzystuje
wkład z sześcioma atramentami kolorowymi plus atrament czarny i dodatkowo
podkład - utrwalacz. " ???, koszt ???? (niestety nie znam)

Epson Stylus Color 600
rozdzielczość 1440x720 dpi, głowica czarna (64 dysze), kolor (3 x 32 dysze),
podobno wydruki są rewelacyjne ale głowica jest niewymienna i przy dłuższym
nie używaniu może zaschnąć (obawiam się również skutków uzupełniania
atramentu na nie oryginalne cartidg'e), koszt około 997 zł

Epson Stylus Color 800
wszystko podobnie jak wyżej z tym że, głowica czarna (128 dysze) i kolorowa
(3x64 dysze), koszt około 1.315 zł

HP DeskJet 890 C
o drukarkach HP mam najmniej wiadomości, podobno sensowne są właśnie modele
serii 800, obawiam się jednak drukowania na grubym papierze - wizytówki
(w odróznieniu do Canon i Epson kartki są wciągane i zawijane na bębnie)
koszt około 1.504 zł

HP DeskJet 895 C
wszystko jak wyżej tylko jest to podobno nowsza wersja HP 890,
koszt około 1.485 zł (tańsza ? - chyba że promocja)

Sorry za długi post ale bardzo by mi zależało na opiniach innych (mogą być
długie :-) ).
A może jeszcze jakaś inna drukarka ? (tylko nie za 2.000 zł ;-) )

Pozdrowienia dla grupowiczów
Zbigniew Kowalczyk
e-mail: zibi7_at_priv.onet.pl
zkowalczyk_at_hutapokoj.com.pl