Re: program do porownywania obrazkow

Autor: Maciej Bartkowiak (mbartkow_at_et.put.poznan.pl)
Data: Mon 26 Oct 1998 - 15:43:50 MET

Artur Derwiszynski wrote:

> szukam metody na poszukiwanie w duzej bazie rysunkow i tekstow
> podanego wzorca.
> chodzi mi o cos na wzor dopasowywania nowo utworzonego portretu
> pamieciowego do tych zgromadzonych w bazie.
> czy jest jakis komercyjny lub sharewerowy program, ktory to realizuje.
> w prostszej wersji wystarczy, ze komputer poda kilka sugerowanych
> plikow.

To jest bardzo powazny problem naukowy, na ktory pisze sie obecnie setki
doktoratow. Mozesz poszukac w Inecie ze slowami kluczowymi "image
database
search", "image classification", "pattern analysis", "data matching"
itp.
Generalnie - mozna wziac jakas gotowe metode z artykulu naukowego
i sprobowac samemu zaimplementowac, albo poprosic autora o jego imple-
mentacje (na ogol beznadziejne - takie rzeczy sie zaraz opatentowuje).
Szacuje, ze potrzeba okolo roku pracy na uruchomienie programu dajacego
przyzwoity/akceptowalny poziom trafien (tzn. zgodnosci z ludzka ocena
"podobienstwa"), pod warunkiem, ze masz juz gotowa metode i dokladnie
wiesz jak. Jesli nie masz - zapomnij.

--
Maciej Bartkowiak
Institute of Electronics and Telecommunication     fax: (+48 61) 8782572