Re: Jak podlaczyc nagrywarke ?

Autor: akane (aka_at_tenchi.org)
Data: Sun 25 Oct 1998 - 14:10:40 MET

Hi'a !

koksik wrote:

> Primary IDE :
> HDD Seagate 4,3 UDMA
> HDD Seagate 1,7 UDMA (w kieszeni)

no, no... :)

> Secondary IDE :
> CD-ROM ASUS 40x UDMA

> W roznych artykulach przeczytalem ze
> zalecane jest wpiecie nagrywarki w oddzielny kanal IDE
> i ustawienie jej na Master.

Secondary IDE:

Ch M ---> CDR(W)
Ch S ---> CDROM

To bylo zalecane... obecnie nie ma to wiekszego znaczenia przy tak
szybkich dyskach, systemach i ogolnie transferze...
To byla prawda dla 486 :-D

> Czy moge ja wpiac na jednej tasmie z CD-ROMem ?

Jasne... tyle, ze jako Master :) nie powinno byc problemow takze
przy kopiowaniu on the fly... a jak bedziesz tworzyl Image na HDD
to juz ZERO problemow.
Mam tak ustawiony sprzet i chodzi bezblednie.
Jezeli masz kalibrujace sie dyski polecam raczej nagryware z wiekszym
buforem ( szczegolnie dla szybkiej )

> Cz tez koniecznie musze pozbyc sie kieszeni

A nie szkoda Ci jej ??? ;)

> a w jej miejsce wpiac CD-ROM ?

Nieeeee... a pozniej bedziesz kombinowal z rozkrecaniem obudowy
fonfutra albo go nie skrecal wogole ??? :) Patrz j.w. !!!

> Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie

Prosze bardzo ^___^

see ya! akane...