Re: Low level format - jak ?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 25 Oct 1998 - 01:27:52 MET

On Sat, 24 Oct 1998 14:31:04 GMT, "Tomek" <meba_at_polbox.com> wrote:

>Jaki program potrzebny jest do formatowania na niskim poziomie ?
>W biosie komputera nie mam tej funkcji.

Nawet jakbys mial to bys nie mial...
To byla opcja do b. starych dyskow - dyskow IDE nie nalezy tym
traktowac! Chociaz wspolczesne to mozna - po prostu olewaja polecenie,
zamiast cokolwiekformatowac wykonuja prosty tesnosnika i glupio lza ze
sformatowaly - naiwnych szukaja! Ale wczesne konstrukcje dyskow IDE
niestety potrafily sie poddawac preformatowaniu - konczylo sie to na
ogol zle (zamazanie tablicy relokacji na cylindrze tzw.
"inzynierskim".
Wlasciwa metoda jest uzycie specjalnego programu od producenta dysku -
formatowanie niskopoziomowe nie wchodzi w sklad specyfikacji IDE i
kazdy producent robi to po swojemu.

darek