Problem z przepartycjonowaniem dysku

Autor: Jaca (jopal_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 24 Oct 1998 - 17:59:47 MET DST

Dysk mam podzielony w ten sposob:

70% partycja (primary) FAT 32 utworzona fdisk'iem DOS'owym.
2% partycja (linux swap) utworzona fdisk'iem linux'owym (Red Hat 5.1)
20% partycja (linux native) utworzona fdisk'iem linux'owym (Red Hat 5.1)
8% wolnej przestrzeni

Chodzi o to zeby wolne miejsce przylaczyc do partycji primary (czy raczej
poszerzyc ta partycje o to wolne miejsce).

Uzywam Patition Magic w wersji 3.05. Niestety program juz drugi raz ma
problemy z rozpoznaniem struktury dysku i po uruchomieniu wyrzuca blad
#110.
Poprzednio poradzilem sobie w ten sposob ze uruchomilem fdisk'a DOS'owego
z parametrem "mbr" w celu odswiezenia struktury.

Tym razem jednak to nie dziala.

Wydaje mi sie ze chodzi o ilosc cylindrow rozpoznawana na dysku.
Po prostu fdisk DOS'owy rozpoznaje inaczej niz linuxowy. Nie wiem
z czego to wynika ale jestem przekonany ze po usunieciu partycji linuxowych
problem by zniknal.

Z tego co wyczytalem w helpie blad nr 110 (Number of sectors in partition is
inconsistent) dotyczy najczesciej sytuacji kiedy na dysku jest zainstalowany
OS/2.

Tak czy inaczej jezeli ktos z grupowiczow mial podobny problem, bylbym
bardzo
wdzieczny za pomoc. Moze warto skorzystac z jakiegos innego programu do
partycjonowania dysku bez utraty danych ?

Pozdrowienia

jopal_at_priv.onet.pl