INTEL CELERON I PŁYTA GŁOWNA

Autor: Neas! (bez.tego.neas_at_cavern.com.pl.wytnij.to)
Data: Sat 24 Oct 1998 - 14:52:55 MET DST

Mam parę pytań:

Początkowo chciałem wymienić procesor na ip233mmx ale teraz widzę, że nie ma
to większego sensu. Mój wybór padł tym razem na Celerona (żadnego amd juz
nie chcę, wystarczyły mi 2 lata z k5-100), a konkretnie na wersje 300mhz lub
266mhz, ale bez cache'u. Czy wersja 266 jest znacząco szybsza od zwykłego
ip233mmx? Czy opłaca się to wogóle kupować? Po za tym jaką płytę wybrać.
Chciałbym, żeby było to coś taniego, ale w miarę niezawodnego, najchętniej
na chipsecie Intela (ale nie koniecznie). Oczywiście chciałbym Celerona
"podrasować". I powstaje pytanie: jaką maksymalną częstotliwość wytrzymuje
edo-ram? Sdram 100Mhz jest wciąż dość drogi, a moje 48mb edoram sprawują się
nieźle i mogłyby jeszcze trochę "posiedzieć".

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi :)