286 a stacja dyskietek

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Thu 22 Oct 1998 - 20:42:11 MET DST

Xylodius wrote:

 X> NIe zawsze, bo np. IBM 5170 (PC/AT) i czesc klonow
 X> nie obsluguje stacji 1.44MB, a tylko 720kB.

Nie wiem, jak IBM, ale jeszcze nie spotkałem klona AT, który nie obsługiwał
stacji 3.5" 1.44 MB. Stacje 720 KB miałem we wszystkich XT i działały bez
problemu (DRIVPARM=).

 X> A zasilanie to najmniejszy problem.

Bez problemów można kupić przejściówki.

 X> Tez nie zawsze, bo mozna, oczywiscie dolozyc karte kontrolera IDE, ale jak
 X> BIOS nie bedzie mial wpisu dla danego dysku, to nie wykorzystasz jego
 X> pelnej pojemnosci albo w ogole go nie uruchomisz.

Typ 47 się kłania.

 X> Jesli jest tam natomiast kontroler ST-506/412 to jeszcze gorzej, bo
 X> musisz miec odpowiedni dysk.

Największy MFM jaki instalowałem w XT to ST4096... W AT nie musiałem, bo w
Polsce na szczęście był poślizg na tyle, że bez problemów można było kupić
kontrolery IDE. Nawet w pewnym momencie był problem ze zdobyciem kontrolera MFM
do AT. Oczywiście nieśmiertelne ST251 a potem ST251-1 na porządku dziennym ;-)

 X> Co do wpisow w BIOSie, to rozwiazaniem w obu przypadkach jest
 X> odpowiedni kontroler z wlasnym BIOSem.

Dla IDE niepotrzebne - od kiedy pamiętam (a pamiętam dużo), zawsze był typ 47
do wpisania.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl