Re: Niebieskie CD i starsze CD romy

Autor: akane (aka_at_tenchi.org)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 10:00:36 MET DST

Hi'a !!!

Bartłomiej Dziedzic wrote:

> Witam
>
> Faktem jest że starsze konstrukcje CD nie czytają lub czytają z błędami
> niebieskie płyty CD ROM.

Zdarza sie...

> Ostatnio jeden facet w pewnym sklepie nawciskał mi, że niebieskie CD ROMY
> zapanowały na rynku i kupienie innych będzie niemożliwe.

Oj... dales sobie nawciskac ??? ^_^ Nic z tego. Niebieskie CDR wcale nie
zapanowaly na rynku. Kupienie innych bedzie z pewnoscia mozliwe.
Nie po to firmy produkujace CDR wywalily kase na research aby teraz kupowac
barwniki od innych firm.

> Czy faktem jest że producenci czystych płyt odchodzą do innych barwników?
> (podobno niebieski zapewnia największą trwałość)

Ale tylko podobno... Kazdy producent twierdzi, ze jego barwnik JEST
najlepszy,
najtrwalszy, naj- ... :). Nie masz czasem zabrudzonej optyki ???

> Może ktoś z Was ma jakieś informacje na ten temat

Wlasnie przeczytales powyzej...

> Mam strego ale jeszcze jarego Warnesa 10speed i szkoda mi wywalać go na
> śmitnik jak sugerował ów sprzedawca.

Niechaj ten sprzedawca sam sie wywali na smietnik...
Skorzystaja na tym przede wszystkim kupujacy :)

pozdrowienia

see ya! akane...