Re: Pamieci - pomocy

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 19:28:16 MET DST

Czarek Krzesinski wrote:

> Witam
>
> Uprzejmie prosze o pomoc znajacych sie na rzecz. Zalezy mi na czasie.
>
> Sprawa jest nastepujaca: mam dwa komputery: Optimus Harward Pentium
> 120MHz, plyta SiS (okazalo sie ze nie obsluguje EDO!, komputer byl
> kupowany rowno dwa lata temu) z 8 MB RAM i moj skladak 166MMX, plyta
> Raffles (jakas slaba, ale dobrze sie spisuje jak dota) VX z 48 MB RAM
> EDO. Dokladniej jesli chodzi o plyte SiS - w instrukcji ma napisane ze
> SIMM EDO mozna wlozyc tylko do JEDNEGO slotu!!! A przeciez do
> poprawnego dzialania musza byc identyczne w dwoch slotach!

Niektore trikowe chipsety obsluguja pojedyncze SIMy EDO kosztem
podwojonego czasu dostepu do pamieci. Spowolnienie jest mniejsze niz 2x,
bo dotyczy tylko odczytu/zapisu niecacheowanego. Wiem, ze Aladin IV+ to
potrafi, SiS chyba tez, ale nie gwarantuje.

Co do reszty to sie niestety nie znam :(

Pozdrowka

--
	Artur Gawryszczak
	gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl