Video BIOS Shadow -pytanie

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Mon 19 Oct 1998 - 22:51:00 MET DST

Generalna zasade jaka jest proponowana (na tej grupie-choc jak pamietam byli
tez przeciwncy) to by wszelkie tego typu Shadow'y wlaczac.Rozumiem ze Bios
jest wrzucany do wolnej pamieci ROM i warto by byl w szybszej ,czy dobrze
rozumiem ?
Mianowicie jezeli wlacze Video BIOS Shadow (enable) to BIOS zostanie
przeniesiony do pamieci ,ale czy pamieci glownej komputera czy karty
graficznej .Kto korzysta z tego biosu -System czy sterowniki karty
graficznej, czy moze uklad (chipset)karty.
Jezeli dobrze rozumiem to wykorzystuje to system(albo konkretny
program -korzystajacy np z VESA 2.) .Natomiast sterowniki pomijaja bios i od
razu zamieniaja rozkazy systemowe na asembler karty .Czy tak?
Jezeli tak to czy nie powinien byc np wrzucany do szybkiej pamieci
karty(np).Czasem szybsza pamiec glowna ,lecz u mnie glowne kosci sa 10 ns,a
na karcie G200 SD 8 ns. (taktowanie karty jest szybsze niz magistrali
glownej komputera.)

Nasuwa mi sie od razu pytanie w kwesti taktowania AGP.Moja karta chodzi ok
100MHz (-nie wiem dokladnie ale przyjmijmy dla rozwazan) ,magistrala
komputera 75 MHz ,a AGP 2*75=150 MHz (tak informuje SiS Sandra),jak w takim
razie komputer wykorzystuje te 150 Mhz ,bo ja tego nie rozumiem -
Moglby mi to ktos wyjasnic ,lub wskazac miejsce gdzie to w miare sensownie
jest wytlumaczone( najlepiej w sieci).

PiotrP