Re: Jaka karta grafiki? (kolejne glupie pytanie)

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 18 Oct 1998 - 19:37:08 MET DST

On Sun, 18 Oct 1998 12:48:48 GMT, piotrtal_at_promail.pl (Tałajczyk
Piotr) wrote:

>a powiedzmy, że mam zamiar kupić coś z VooDoo2 (8MB - można mieć już
>za 500 z groszami). jakie orientacyjne przyspieszenie mógłbym wg
>Ciebie uzyskać w porównaniu do VooDoo1.

Obawiam sie ze niewielkie - moze 10 - 15 procent. Zyskasz natomiast
wyzsze rozdzielczosci. IMHO lepiej zrobilbys zmieniajac sprzet chocby
na Celerona z jakas w miare porzadna plyta - V1 co prawda niewiele na
tym zyska ale przynajmniej w niektorych grach procesor bedzie w stanie
podac mu odpowiednia ilosc danych

> teoretycznie na szybkich
>procesorach VooDOo2 jest ok. 2-3x szybsze, jednak AFAIK VooDoo 2 (jego
>wydajność) jest bardziej uzależniona od szybkości procesora, więc jest
>trochę inaczej niż w przypadku V1, który to już na i133 chodził
>porównywalnie szybko jak na ip166, czy 200MMX (różnice dość małe).
>konfiguracja jak wyżej, ale dla przypomninia ;> :
>ip166MMX +64RAM.

Masz 2 mozliwosci - albo kupic Celerona z plyta i poczekac na
pieniadze na V2 albo kupic V2 i poczekac na pieniadze na Celerona :)
Ja stawialbym raczej na pierwsze rozwiazanie - zwlaszcza ze rynek kart
graficznych rozwija sie dymnamiczniej od rynku procesorow. IMHO
powinienes kupic Celerona z plyta a za jakis czas dokupic Banshee

>czy VooDoo2, 12megowy, poza większym buforem na textury oferuje także
>większą wydajność w porównaniu do jego 8megowego brata? - myślę tutaj
>o gierkach dostępnych _dzisiaj_ na rynku, nie jakichś tam wymysłach
>maxymalnie poteksturowanych, które są dopiero w produkcji.

Poza deska rozdzielcza w NFS3 i wyzsza wydajnoscia w grach sieciowych
(gdzie jest duzo tekstur) to w zasadzie roznice sa pomijalne. IMHO ci
ktorzy nie graja sieciowo w Quake'a i jego pociotki powinni sobie
sobie kupic 8 MB V2

> pozdrowionka...
> Tałajczyk Piotr..........Cz-wa

Pozdrowienia