Re: Matrox G200 problemy (Znowu dlugie!)

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 18 Oct 1998 - 17:41:55 MET DST

On Sun, 18 Oct 1998 11:27:54 +0200, "MaraBut" <martys_at_priv.onet.pl>
wrote:

<ciach>

>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>

>Po pierwsze:
>No dobra, przyznaje sie do nieznajomosci podstaw angielskiego |;-)
>w takim razie prosze, przetlumacz mi ten fragment (powtornie cytuje, brrr) :
>
>"They are really getting a cut down version of the Mystique G200. "
>
>Albo angielski bardzo sie zmienil od czasu kiedy zdawalem egzaminy, albo nie
>czytasz tego co prenumerujesz :-))
>( i na co odpowiadasz)...

Angielski sie nie zmienil a ja czytam to co prenumeruje. Poprostu Ty
nie rozumiesz dzialania mechanizmow OEM. Producent komputerow zamawia
u producenta czesci _specyficzna_ karte - moze byc identyczna jak ta
sprzedawana jako retail a moze sie od niej roznic. Przykladem jest
Millenium OEM sprzedawane z RAMDAC'iem 170 MHz nie wystepujacym w
zadnej innej karcie Millenium. To ze parametry tej karty odpowiadaja
Mystique G200 wcale nie znaczy ze jest to jej obcieta wersja - to
zupelnie inna karta produkowana _wczesniej_ niz Mystique. Cytuje
:"Pierwsze niezbyt udane serie OEM-owych Mystiq'ow G200 (bez wyjscia
TV) byly sprzedawane w Europie jako Millenium G200 OEM".

a. To nie byly obciete wersje Mystique OEM - postaraj sie to pojac
b. Sprzedawane byly na calym swiecie a nie tylko w Europie
c. Cholernie uogolniasz. Co to znaczy "pierwsze niezbyt udane serie"?
Ja mialem MGA G200 duzo wczesniej niz Ty - to ktora seria jest
wczesniejsza? Piszesz o "nieudanych seriach" - to jedno pudlo ktore
sprawdzales to te "nieudane serie"? FYI na matroxusers nic na temat
zadnych nieudanych serii nie pisza

>Po drugie :
>Widze tu niejakie "zacietrzewienie" w obronie firmy Matrox ;-)

Nie lubie poprostu jak ktos kogos szkaluje - a z Twojej wypowiedzi
wynika ze byly cyt. "Pierwsze niezbyt udane serie OEM-owych Mystiq'ow
G200 ". I nie chodzi tu tylko o Matrox'a - rownie dobrze mogla by to
byc jakakolwiek inna firma

>Wyjasnijmy sobie na poczatek : ani Ant

Mowisz w jego imieniu? :) Musze mu o tym napisac - niezle sie zdziwi
:)

> (ani ja) NIE atakujemy FIRMY Matrox ,
>tylko
>niektorych dystrybutorow (on w UK a ja - u nas), ktorzy sprzedawali MGA G200
>SD jako
>Millenium G200 SG.

Znowu nie pojales. NIKT nie sprzedaje tych kart jako Millenium G200 SG
- one sa sprzedawane jako Millenium G200 OEM. Sprzedawanie ich jako SG
bylo by jawnym oszustwem - tak jest tylko pol jawnym :)

> Druga kwestia : nie twierdze, ze Matrox (patrz wyzej)
>wypuscil serie wadliwych
>kart, tylko iz JA zetknalem sie z calym pudlem wadliwych (podkreslam : w
>moim mniemaniu, no i rzecz jasna sprzedawcy)

No coz - z Twojego pierwszego postu nijak to nie wynikalo. Wyraznie
napisales ze to Matrox wypuscil nieudane serie kart

>Przyznasz chyba, iz to ze Ty sie z tym nie spotkales nie swiadczy o tym, ze
>opowiadam bajki
>(albo stosujesz odmienna logike od mojej :-)

A moze poprostu masz klopoty ze zrozumieniem tego co napisales? Bajka
jest to ze byly jakies "nieudane serie" i to ze MGA G200 to Mystique
G200 OEM bez wyj. TV. Tego dotyczylo moje stwierdzenie i nadal je
podtrzymuje

<ciach>

>Chyba masz krotka pamiec... przeciez napisalem, ze to szosty z kolei, nie
>chcialo mi sie sprawdzac
>kolejnych, bo bylo juz po 18 i zaczeto na mnie patrzec eee... niechetnie
>;-)))

Nie mam krotkiej pamieci - poprostu odpisywalem na Twoj post
jednoczesnie z jego czytaniem. A na ilu komputerach je sprawdzales?
Nie zauwazylem zebys pisal ze na wiekszej ilosci wiec moze to byc
rownie dobrze przypadlosc Twojego komputera a nie karty graficznej

>Nie wiem co dla Ciebie jest duza iloscia (skoro sam zainstalowales 10 ;-)))
>ale dla mnie 6 kolejnych, losowo wybranych sztuk z pudla w ktorym jest moze
>50
>to JEST probka reprezentatywna dla tej partii towaru

Slusznie napisales - _tej_ partii towaru. Sam zainstalowalem tych kart
ok. 10 (z roznych partii i od roznych dostawcow) ale wszystkich kart
MGA G200 SD o ktorych wiem cos napewno jest ponad 100 - i jak narazie
wrocila tylko jedna wadliwa sztuka

>I znowu ta pamiec... Pisalem, ze karta byla sprawdzana z kilkoma monitorami
>: HighScreen MS1779P (moj domowy)
>Belinea 17" z Trinitronem (symbolu nie pomne... u znajomego), Hyundai
>DeLuxScan 17" (w pracy)
>Daewoo 17"( tez w pracy), CTX 15" (jakis starszy model, u innego znajomego).

I nadal odpowiedz jest pytaniem : na ilu komputerach ja testowales?
Gdybys mial uwalona plyte glowna i po wlozeniu do niej 100 roznych
pamieci komputer nie startowalby to uwzasz ze byla by to wina pamieci?
Nie wykluczam ze te karty maoga byc uszkodzone - chocby ze wzgledu na
transport - ale test przeprowadzony na jednym komputerze nie jest w
tym momencie miarodajny

>Chcialbym sie tez dowiedziec CO w komputerze MOZE byc tak niekompatybilne,
>ze kilka kolejnych takich kart
>odmowilo poprawnego wyswietlania obrazu POD DOS'EM. Powiem wiecej - na logo
>EPA nie dalo sie patrzec!!!

Karta moze miec np. wieksze zapotrzebowanie na prad o okreslonym
napieciu niz Twoj zasilacz/plyta jest jej w stanie dostarczyc (vide
TNT i Asus PL297). Mozliwe ze jakis element w Twoim komputerze
wytwarza zaklocenia ktore w wypadku akurat tej karty sa nie do
przyjecia. Mozliwosci jest wiele - najlatwiej je wyeliminowac
sprawdzajac karte na kilku komputerach

>Co znaczy " slaby" ? Obudowa BigTower ATX Green (Megabajt) kupiona przed
>miesiacem.

A jakie znaczenie ma rodzaj obudowy? Rownie dobrze zasilacz moze byc
standardowy. Zreszta patrz wyzej

>Za slaby dla Matroxa a dobry dla S3Virge i kart Diamonda ? Przeciez dlatego
>pytam o wrazliwosc na zaklocenia !

No coz - Twoje pytania naleza do srednio grzecznych. Nie kupowales
komputera u mnie wiec pretensje mozesz miec tylko do siebie i jej
sprzedawcow. Jesli oczekujesz pomocy to przynajmniej postaraj sie byc
w_miare_mily

>... albo mojego Matroxa (pewnie zapomniales dopisac ;-)

A on nie jest czescia Twojego komputera? :)

>Gwoli wyjasnienia, cala historia zdarzyla sie 2 tygodnie temu, i nie
>odzywalbym sie sadzac, ze tylko ja mam pecha,

A znasz innych kupujacych _te_ karty (u tego samego sprzedawcy)
ktorzy maja takie same problemy?

>ale (patrz poczatek watku) chyba nie tylko.

Tyle ze osoba ktora zapoczatkowala ten watek ma wersje SG - o co nie
raczyles sie zapytac. W tym momencie cala misternie budowana przez
Ciebie konstrukcja runela - zanim zacznesz wyciagac wnioski to upewnis
sie na czym stoisz

> I celem mojego pierwszego postu
>bylo zwrocenie uwagi potencjalnych nabywcow
>wersji "unboxed" na ewentualne problemy jakie MOGA napotkac. Tymczasem
>wyglada na to ze wsadzilem kij w mrowisko...

Potencjalni nabywcy mogli sie o tym dowiedziec z kilku/kilkunastu
wczesniejszych postow ktorych Tobie nie chcialo sie przeczytac. Twoj
problem tkwi w generalizowaniu problemu

> prawie jakby liste subskrybowali akcjonariusze firmy Matrox :-)))

Nie sadze zeby w Polsce byl ktos taki - gdybys cos takiego (o tych
"niedopracowanych partiach") napisal w Kanadzie to nie wykluczone ze
dostalbys za pare dni pozew - za nieuzasadnione szkalowanie firmy

>Chcialbym tez przy okazji zauwazyc, ze bardzo nie podoba mi sie podejscie
>roznych skladaczy ( niechby i zawodowych... ;-)

Ja natomiast wspolczuje takiego klienta sprzedawcy ...

>do zglaszanych problemow. Przypomina to podejscie do klienta w niektorych
>serwisach:
>klient : Nie dziala mi to i to...
>serwisant : Niemozliwe... (myslac : co taki palant moze wiedziec... JA wiem
>najlepiej...) moze sie panu przywidzialo?
>Z uslug takich "wielepnych" korzystam zazwyczaj tylko raz - ten ostatni
>;-)))

I pewnie vice versa. Problem tylko w tym ze nie ja skladalem Ci ten
komputer - a odnosisz sie do mnie tak jakby tak bylo. Twierdzisz ze ta
karta jest zla. Dlaczego? Bo u Ciebie nie dziala tak jak powinna.
Niniejszym powielasz mentalnosc tych sprzedawcow ktorych tak nie
lubisz. Niewykluczone ze ta karta jest rzeczywiscie zepsuta

>Poza tym nie wiem dlaczego pewne tematy dzialaja na niektorych jak czerwona
>plachta na byka, niedawno odbyla sie tu
>arcyciekawa dyskusja nad wyzszoscia pewnych kart graficznych nad innymi i
>moze ktos koniecznie chce udowodnic,
> ze ON kupil WLASCIWA karte, tak jakby znaczenie mialo cokolwiek poza
>zadowoleniem z uzytkowania tego co sie
>posiada... I takie wlasnie zadowolenie chcialbym uzyskac z pomoca szanownych
>listowiczow, a nie posadzenia o zmyslanie!

Aha. Kolejny zwolennik spiskowej teorii dziejow. Zdaje sie ze niezbyt
dokladnie przeczytales ta dyskusje skoro wyciagasz z niej takie
wnioski. A co do zadowolenia - postaraj sie dac cos z siebie zanim
zaczniesz czegos oczekiwac od innych. Kultura wymaga tez tego zebys
ladnie poprosil a nie wymagal - bo od listowiczow nic Ci sie nie
nalezy

<ciach>>
>Zaraz, zaraz... sugerujesz, ze takich "parweniuszy" jak NVidia stac na
>optymalizowanie driverow
>pod katem szerszego grona uzytkownikow, a Matrox ma w glebokim powazaniu
>ludzi
>uzywajacych starszego softu ?

Niezupelnie - sterowniki martox'a nie sa poprostu optymalizowane pod
wintach'a i o to glownie chodzi. Aplikacje dosowskie chodza na G200
szybciej niz na Millenium 2, aplikacje win16 chodza porownywalnie do
Millenium 2 ale nie ma takiej roznicy jak w wypadku win32. Wintach
jest poprostu skrajnym przypadkiem - wystarczy uzyc innego testu 16
bitowego zeby zobaczyc ze roznica jest zadna. Biorac pod uwage to ze
wiekszosc uzytkownikow korzysta jednak z oprogramowania 32 bitowego
trudno sie dziwic ze firma podchodzi do tego w ten sposob. Zawsze
mozesz uzywac Win 3.11 jesli tak bardzo Ci to przeszkadza

> Przeciez to Matrox (a nie np. NVidia)
>jest/zawsze byl znany
>z najlepszych sterowników do swoich kart graficznych!

Chodzilo o jakosc tych sterownikow a nie o to ze beda brali pod uwage
oprogramowanie pisane 5 lat temu

> To co, poniewaz
>kupilem sobie karte za jakies
>500 PLN, musze teraz kupic upgrade za 2000$ do Microstation albo ACAD'a np.
>????!!!!!

ACAD dosowski nie korzysta ze sterownikow pod win32 wiec przyklad jest
chybiony. Co do Microstation - upgrade nie kosztuje 2000 $. Stare
wersje Microstation (pod win3.x) nie chodza wolnie - nie sa poprostu
szybsze. Wszystkim ni mozna dogodzic wiec lepiej dbac o wiekszosc

>A zdrowy rozsadek ???

No wlasnie - liczysz na to ze wszyscy beda pisali pod Ciebie?

>Alez masz ten projekt - wlasnie w tescie! Przerwij go w trakcie i skopiuj
>sobie odpowiednie pliki!

Probowales to robic? Ja nie mam Microstation wiec nie jestem w stanie
odtworzyc warunkow pracy

>Do tego to sam doszedlem :-(, pytalem DLACZEGO ?

O to nalezy sie zapytac wintela - w wypadku np. Linux'a nie ma takich
roznic

>Chyba pojde do psychoanalityka.... |:-(
>Przeanalizujemy tok postepowania i wnioskowania :
>1. Pod wplywem wielu pochwalnych recenzji (na tej liscie m.in.) kupuje MGA
>G200SD jako Mystique bez wyjscia TV.

No comments. Poczytaj wyzej

> [...]
>: obraz - brzytwa.
>5. Jade reklamowac Matrox'a (wypadki chodza po ludziach...), sprzedawca
>przeprasza za klopot i wymienia od reki.
>6. Instaluje nowego w kompie - jeszcze gorsza galareta (nieszczescia chodza
>parami ?) - jest za pozno na kolejna
>reklamacje, odkladam na nastepny dzien i objezdzam znajomych z roznymi
>monitorami - wszedzie to samo. Do pozna
>w nocy eksperymentuje z roznymi ustawieniami (m.in. w Powerdesku), w koncu
>reinstaluje Winde.
>7. Zabieram karte do pracy sprawdzam na dwoch roznych konfiguracjach i

No tak - o tym wczesniej nie napisales. Jesli na innym komputerze bylo
tak samo to _bardzo_prawdopodobne_ jest to wina karty

> [...]
>i zaczynamy zabawe.
>Czwarta karta z rzedu trzesie tylko minimalnie, dla pewnosci sprawdzamy
>jeszcze dwie - galareta.
>Sprzedawca obiecuje reklamowac dostawe, ja - prawie zadowolony - jade do
>domu z wymienionym Matrox'em.
>9. Szperajac po I-necie trafiam na strone M.U.R.C. szukajac jakichs
>wskazowek co do przyczyn/usuwania objawu
>czytam artykul "Buyer Beware" i okoliczne. Sprawdzam oznakowanie mojej karty
>i upewniam sie ze mam MGA G200SD
>(taka zreszta kupilem, wiec no problem).

I wyciagasz nieuzasadniony niczym wniosek ze masz problemy dlatego ze
to wersja SD. Wady opisane przez Ciebie moga wystapic w dowolnej
wersji G200 i wynikaja z czegokolwiek ale napewno nie z wersji karty.
Cos Ci sie wydawalo i stworzyles do tego historie

>10. Kilka dni pozniej na gieldzie widze na paru stoiskach identycznie jak
>moja oznakowane karty z wywieszka Millenium G200,
>sprzedajacy sa przekonani, ze wlasnie to oferuja... w sumie nie moja sprawa.
>11. Niedlugo po tym na liscie pojawia sie pierwszy post z tego watku. Nie
>mam blizszych informacji o zrodle pochodzenia
>wzmiankowanej karty ale identyczny objaw nasuwa nieuniknione skojarzenia.

Nieuniknione???? Raczej bledne - polaczyles dwie sprawy nie majace ze
soba zwiazku

>Odpisuje jak rozpoznac typ karty (za M.U.R.C.)
>i opisuje, co mi sie przytrafilo (dla informacji proszacego o rade). Na
>wypadek gdyby karta byla "boxed" wskazuje tez
>na zasilacz jako mozliwe zrodlo zaklocen.
>12. Jestem posadzony o zmyslanie

Na analityka to Ty sie nie nadajesz - wiazesz ze soba nie powiazane
fakty i tworzysz z nich legende. Artykul na stronie Ant'a nie ma nic
wspolnego z problemem ktory masz wiec nie dorabiaj historii do faktow

>itd.
>
>Teraz wnioskowanie:
>A. Matrox'y to b.dobre karty (wszyscy_tak_mowia) wiec :

Znam paru ktorzy mowia inaczej :)

>B. Moja karta (i prawdopodobnie znakomita wiekszosc z dostawy, ktora mialem
>moznosc sprawdzic) jest/byla wadliwa.

Podstawy tych wnioskow? Twoj komputer?

>C. Mozliwe, ze wszystkie karty z tego samego zrodla maja te wade.

Mozliwe ze wszystkie BMW w Wolce Dolnej sa kradzione - czy to
upowaznia do wyciagania jakichkolwiek wnioskow? O generalizacji nie
wspomne

>D. Identyczne karty jak moja (takie samo oznakowanie) mozna tu i owdzie
>kupic jako Millenium G200.

I? O tym wiadomo od dawna - tyle ze nie ma to zadnego zwiazku z Twoim
problemem

>E. Autor postu ma IDENTYCZNY objaw na Millenium G200 jak ja na MGA G200SD.

Oszem - tyle ze on ma SG a nie SD. Czasem warto zapytac _zanim_
wyciagniesz apokaliptyczne wnioski

>F. JEST MOZLIWE ze kupil karte jak w C i D.

Nie - bo nie kupil

>G. Jest pewne ze sprawa ma szerszy zasieg niz tylko ja i moj komp.

Taaaaa. Cale 2 wypadki na kilkadziesat kart u listowiczow. Rzecywiscie
szeroki zasieg ...

>H. Warto poddac to pod rozwage i/lub skonsultowac to na szerszym forum,
>chocby dla unikniecia nastepnych przypadkow.

Zeby cos konsultowac wypadaloby samemu porzadnie sprawdzic. Wyciagales
tego streamer'a z komputera? Wyjales inne karty _poza_ MGA G200 i
sprawdziles obraz? Sprawdziles karte na innych komputerach (poza swoim
i sklepowym)? Jesli tak to masz uwalona karte. Jesli nie to moze byc
to przypadlosc Twojego komputera - tyle ze przed wysylaniem tak
alarmujacych postow warto cos samemu sprawdzic

>W ktorym miejscu przydala by sie "wieksza rozwaga" Twoim zdaniem ?

W wyciaganiu wnioskow cyt: "Pierwsze niezbyt udane serie ". Ani nie
pierwsze ani nie serie. Narazie nie wiesz nawet czy to wina karty czy
czegos innego a juz obciazyles Matrox'a wina za wszystkie swoje
problemy. Na nastepny raz jak bedziesz opisywal problem to staraj sie
podac _dokladny_ opis komputera to moze ktos Ci pomoze. Przy takich
ogolnikach jakie podales mozna tylko bladzic po omacku

>MaraBut

Pozdrowienia

Vindex