Re: Róznica pomiedzy Celeronem a Celeronem A

Autor: ElFi (elfi_at_friko3.onet.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 09:51:47 MET DST

Tałajczyk Piotr napisał(a) w wiadomości: <362dce85.5864374_at_news.tpnet.pl>...

On ... czyli procesor ... grzeje się bardziej niż zewnętrzny cache.

>dzięki za wytłumaczenie, ale...
>dlaczego zewnętrzy cache PII grzeje sie bardziej przy podkręcaniu od
>cache (on-chip) Celeronów - chodzi o gorszą jakość krzemu?
>skoro tak to nie rozumiem, dlaczego taki PII jest droższy od celera,
>skoro w nim użyto cache z gorszego krzemu. przecież zintegrowany z
>procesorem cache jest o wiele droższy w produkcji - przykład chociażby
>PentiumPro.

Dajmy spokój tej gorszej jakości krzemu bo akurat ma ona małe znaczenie w
tym konkretnym przypadku.
Aby wszystko stało się jasne:
1. PII jest droższy bo drogie są kostki cache.
2. Cache zintegrowany w strukturze jest tani.
3. PentiumPro składał się z dwóch osobnych struktur. (osobno proc i osobno
cache czyli podwójna robota i stąd wysoka cena).
O zaletach i wadach tych rozwiązań napisałem we wcześniejszym poście.

Pozdrawiam!
Marek Jasinski
elfi_at_friko3.onet.pl